skip to Main Content
سرنوشت قزوین در جدال باغ و راه
جامعه کیوسک

سرنوشت قزوین در جدال باغ و راه

باغستان قزوین با تهدیدهای بسیاری مواجه شده و با طرح‌های توسعه و تغییرات ایجاد شده از ۴۰۰۰ هکتار آن تنها ۲۷۸۴ هکتار باقی مانده است.

مدیر انجمن توسعه حیات شهر، تهدیدات برای باغستان را تنها از جانب پروژه کمربندی داخل شهر نمی‌داند و  به پروژه‌های راهسازی مخرب دیگری هم اشاره می‌کند. کرمانشاهی می‌گوید:«رینگ غربی کمربندی فاقد هرگونه توجیه ترافیکی است زیرا غرب شهر قزوین، ترافیک ندارد و در این قسمت وجود پل امام علی و بلوار باهنر پاسخگو حمل‌ونقل است. اما کمربند شرقی که در بستر رودخانه باراجین در حال احداث بوده در ادامه قرار است وارد باغستان سنتی شود که اگر این اتفاق بیفتد ده‌ها هکتار از باغات از بدنه باغستان جدا شده و در معرض تغییر کاربری قرار خواهد گرفت. وی با اشاره به این که باغستان سنتی قزوین تنها با تهدید راه‌ها مواجه نیست،اضافه می‌کند: «پروژه توسعه آرامستان شهر، دیگر پروژه مخربی است که خواب باغ‌ها را آشفته کرده است. همچنین پروژه‌های توسعه گردشگری در باراجین که مصرف آب بالایی دارند و از حق‌آبه باغستان برداشت می‌کند.»

بادی دید سرانجام این جدالی که بین فعالان محیط زیست و مدیریت شهری در جریان است به کجا می‌انجامد و این کمربندی‌ در طرح‌های شهری تصویب می‌شود؟

همچنین بخوانید:  جایگاه زنان در معماری مردانه و بناهای مردساخته چیست؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗