skip to Main Content
«درآمد بالای متکدیان مانع ریشه‌کنی تکدی‌گری می‌شود»
جامعه کیوسک

«درآمد بالای متکدیان مانع ریشه‌کنی تکدی‌گری می‌شود»

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفته «متکدیان نصف روز حدود ۲۰۰ هزار تومان درآمد دارند و درآمد بالای متکدیان یکی از مشکلاتی است که موجب ریشه کن نشدن تکدی‌گری در سطح شهر شده است». صلاح‌الدین وکیلی ادعا کرده «کودکان متکدی توسط والدین خود مجبور به تکدی‌گری در سطح شهر می‌شوند». وی این کار را «جرم» اعلام کرده و گفته این افراد بعد از شناسایی به قوه قضایی معرفی خواهند شد. بیان چنین کلیشه‌هایی که پیشتر نیز از زبان دیگر مقامات مسئول نیز شنیده شده است، در شرایطی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار اعلام شده توسط نمایندگان مجلس، حدود ۵۵ درصد خانوارهای ایرانی زیر خط فقر به سر می‌برند.

وکیلی هم‌چنین اعلام کرده «تعداد کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست متکدی از شش ماه نخست سال جاری در کردستان افزایش یافته است. به ازای هر چهار متکدی در سطح شهر یک نفر از آن‌ها غیربومی است و همچنین اشخاصی با اتباع خارجه از کشورهای پاکستان، افغانستان و عراق با اسکان در اماکن تفریحی اقدام به تکدی‌گری می‌کنند». او گفته «اگر مراجع قضایی پای‌ کار بیایند در بحث تکدی‌گری کاهش چشمگیری خواهیم داشت».

پیش‌تر نماینده کردستان در شورای عالی استان‌ها ضمن انتقاد از شکاف شدید طبقاتی در این استان گفته بود «فقر و بیکاری در کردستان خانواده‌ها را متلاشی کرده است».

همچنین بخوانید:  استاندار سیستان و بلوچستان: حاشیه‌نشینان زاهدان از هیچ حقوقی برخوردار نیستند.
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗