skip to Main Content
شهرستانی‌ها نمی‌توانند در تهران مسافرکشی کنند
اقتصاد جامعه کیوسک

راه‌حل مدیریت شهری تهران برای مبارزه با ماشین‌خوابی

شهرستانی‌ها نمی‌توانند در تهران مسافرکشی کنند

مشاور معاون شهردار تهران گفت تاکسی‌های اینترنتی پلاک شهرستان دیگر نمی‌توانند در تهران کار کنند. وی دلیل این تصمیم را حذف شدن پدیده ماشین‌خوابی بیان کرد.

در پی قانون‌مند کردن تاکسی‌های اینترنتی اخیراً وزارت کشور دستورالعملی را در خصوص این کسب‌وکار به شهرداری ابلاغ کرده است که یکی از موارد این است که هر خودرویی باید در شهرستان محل پلاک خود فعالیت تحت عنوان تاکسی اینترنتی را داشته باشد.

ماشین‌خوابی پدیده‌ای است که در تهران وجود دارد که افرادی به‌قصد کسب درآمد از طریق جابه‌جایی مسافران در شهر به تهران می‌آیند. این رانندگان معمولا شب را در ماشین می‌خوابند. مسئولان شهری یکی از دلایل بروز این پدیده را تاکسی‌های اینترنتی بیان می‌کنند.

مسعود رضایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پیشتر در گفتگویی مهاجرت ناشی از فقر و بیکاری را عامل پدیده ماشین‌خوابی معرفی کرده بود. او همزمان راهکار حل مشکل را برخورد پلیس و شناسایی این افراد می‌داند.

روشن نیست آیا قانون‌گذاران می‌توانند فعالیت شغلی ساکنان شهرستان در تهران را ممنوع کنند یا نه. اما به نظر می‌رسد مسئولان تصمیم‌گرفته‌اند مث پدیده‌های کارتن‌خوابی، اعتیاد و کودکان کار، به جای حل مشکلات ماشین‌خواب‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کنند.

همچنین بخوانید:  دانش‌آموزان ناشنوا و آموزش از راه دور
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗