skip to Main Content
تلاش برزیل برای اشغال مجدد آمازون
زمین کیوسک

تلاش برزیل برای اشغال مجدد آمازون

اسناد جدیدی به دست اینترسپت رسیده که نشان می‌دهد دولت رییس جمهور بولسونارو در حال تلاش برای صنعتی سازی و توسعه نواحی داخلی جنگل‌های آمازون است. این شروع‌ مجدد یک پروژه قدیمیست، در طی قرن گذشته تعدادی از دولت‌های برزیل نیز همچین نقشه‌هایی با توجیه سود اقتصادی و از سویی رفع پارانویای ژئوپولیتیک در سر داشته‌اند. برای مثال در طی دوره دیکتاتوری نظامی در سال‌های ۱۹۳۰ دولت با ساخت جاده و توسعه کشاورزی در این مناطق و جابجایی مردم تلاش می‌کرد تا این مناطق را به برزیل ضمیمه کند و شعار «اشغال برای پیشگیری از تسلیم» سر‌می‌داد.

اسناد بدست آمده نشان می‌دهند پروژه ای جدید با نام «بارونِ ریو برانکو» توسط ارتش به بخش خصوصی ارائه شده و چشم‌اندازی از توسعه پروژه‌های وسیع را ترسیم می‌کند که در نهایت منجر به افزایش سهم منطقه آمازون در اقتصاد برزیل می‌شود. این پروژه با برداشت وسیع از منابع طبیعی، ساخت پل‌های مقیاس بزرگ، سدها و بزرگ‌راه ها و ساکن کردن افراد غیر بومی در این مناطق منجر به موج دومی از جنگل‌زدایی و بهم ریختگی زندگی مردم بومی خواهد شد.

۱- بخشی از اتوبان BR-163 که پیشتر ساخته شده. ۲- امتداد طراحی شده برای اتوبان BR-163 ۳- پل اوبیدوس بر روی رود آمازون. ۴- سد برق‌آبی بر روی رود ترومبتاس.

 

همچنین بخوانید:  حمایت ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل از کار کودکان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗