skip to Main Content
وزیر بهداشت: سازش ما با فساد به صغیر و کبیر مملکت رحم نکرده است
جامعه کیوسک

وزیر بهداشت: سازش ما با فساد به صغیر و کبیر مملکت رحم نکرده است

وزیر بهداشت درباره فساد در حوزه سلامت و دارو می‌گوید «آرزو می‌کنم روزی کسوت وزارت را کنار گذارده و با مردم راحت و بی‌ملاحظه صحبت کنم و بگویم گاهی سازش ما با  فساد که به صغیر و کبیر مملکت رحم نکرده، چه بلایی سر آنها آورده است».

سعید نمکی با اشاره به بازار دارویی ناصرخسرو گفته «٣٠ سال قبل که معاون بهداشت وزارت بهداشت بودم، در آن زمان، به‌عنوان لکه ننگ سیستم دارویی کشور به یکی از سیستم‌های امنیتی پناه بردیم که ناصرخسرو از محدوده کنترل ما خارج است و کمک لازم داریم؛ طبق یک قرارداد بنا شد که سرویس دریافت کنیم و سقف ریالی هم برای قرارداد تعیین شد و بعداز مدتی کوتاه، کوپن سقف ما تمام شد و حاصل آن تنها شناسایی وانت مملو از داروی قاچاق زیر یکی از پل‌های شهر بود. از ۳۰ سال قبل که در نظام سلامت حضور دارم، مشکل ناصر خسرو را داریم».

وی هم‌چنین درباره سازمان غذا و دارو توضیح داده «در سازمان غذا و دارو که متاسفانه گاهی تعدادی از مجرمین این مجموعه یا شریک و یا رقیب مجموعه‌های خارج از سازمان بودند، افراد خالص دانشگاهی را جایگزین کردیم».

وزیر بهداشت به مساله قاچاق دارو نیز پرداخته است؛ «روزی باید همه ما پاسخ دهیم در روزهای سخت مملکت کجا بودیم و چه کردیم؟ امیدوارم آن روز مجبور نباشیم بگوییم زیر چشمان ما با IRC پودر کاکائو و نارگیل، داروی قاچاق وارد کرده و توزیع کردند و کارمند ما هم پشت سیستم و سامانه این موضوع را تایید کرده است؛ یعنی به جای چرتکه، به دزدها ماشین حساب دادیم. خدا کند که نگوییم سامانه‌ای داشتیم که در آن، این قابلیت وجود داشته که یک خانم دکتر در ١٣ یا ۱۴ مرکز، مسئول فنی بود و سیستم و سامانه او را ریجکت نکرده بود».

همچنین بخوانید:  فنلاند می‌گوید پناهجویان باید مجانی کار کنند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗