skip to Main Content
مخالفت اهالی گناوه با اجرای یک طرح مخرب محیط‌زیست
زمین کیوسک

مخالفت اهالی گناوه با اجرای یک طرح مخرب محیط‌زیست

شماری از اهالی روستای چاهک بخش مرکزی گناوه در اعتراض به اجرای یک طرح «مخرب طبیعت و محیط‌زیست» تجمع کردند و خواستار متوقف شدن و انتقال آن به نقطه دیگری شدند. آنها نسبت به واگذاری اراضی در محدوده این روستا جهت اجرای طرح تولید و تکثیر لارو میگو اعتراض دارند و خواستار تجدیدنظر در این زمینه‌اند. اهالی روستای چاهک از سال ۹۲ تاکنون شکایت و پیگیری‌های زیادی برای متوقف شدن این طرح انجام داده‌اند اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

آنها می‌گویند «زمین واگذار شده برای اجرای طرح تولید و تکثیر لارو میگو از طبیعت بکر و منحصر بفرد این روستای ساحلی است که سالانه پذیرای گردشگران متعدد داخلی و خارجی است و نباید برای اجرای چنین طرح‌هایی در آن نقطه مجوز داده شود. اجرای طرح تولید و تکثیر لارو میگو در زمین واگذارشده افزون بر خطرات محیط زیستی، با توسعه صنعت گردشگری در تضاد است. اجرای چنین طرحی در این نقطه بکر، کارشناسی نشده و خلاف قانون است و باید به مکانی دیگر نظیر شهرک شیلاتی رودشور انتقال یابد».

یکی از دغدغه‌های اهالی این روستا، حفاظت و صیانت از مراتع و درختانی نظیر درخت کنار است که قدمتی بیش از ۱۲۰ سال دارند و تنها تثبیت‌کننده ماسه‌های روان و کمربند سبز ساحلی شمالی خلیج فارس به حساب می‌آید.

همچنین بخوانید:  سازمان محیط‌زیست حق وتو کردن هیچ طرحی را ندارد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗