skip to Main Content
علی‌رغم حکم تخریب برج-حسینیه، ساخت‌وساز ادامه دارد
جامعه کیوسک

علی‌رغم حکم تخریب برج-حسینیه، ساخت‌وساز ادامه دارد

حکم ابطال سند، ابطال قرارداد، خلع ید از پلاک ثبتی و قلع و قمع یک قطعه از سه قطعه بنای ۳۰۰۰ متری سعادت‌آباد، موسوم به حسینیه سعادت‌آباد صادر شد؛ با این حال بر اساس برخی گزارش‌ها گویا هنوز ساخت‌وساز در آن ادامه دارد.

این اراضی در سال ۱۳۸۶ با کاربری مصوب تجهیزات شهری به تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی واگذار شده بود تا در آن حسینیه‌ای احداث کنند اما این نمایندگان زمین را فروخته و خریدار مجوز ساخت بنایی ۷ طبقه را از شهرداری گرفته است. اما دادگاه تجدیدنظر تهران حکم نهایی قلع و قمع و تخریب این بنا و واگذاری آن به دولت را صادر کرده است که علی‌رغم این حکم مالکان هنوز در حال ساخت‌وساز هستند. با وجود حکم دادگاه تجدیدنظر وزیر راه‌وشهرسازی، محمد اسلامی، معتقد است که «این فرد طبق قانون مجوز و پروانه ساخت دارد و حق و حقوق شهرداری و همچنین پول زمین را پرداخت کرده است».

سال گذشته این پرونده با شکایت معاون قضایی وقت دادستان کل کشور علیه واگذارشوندگان وابسته به یک هیات مذهبی در دادسرای زمین‌خواری مطرح و در آن زمان فعالیت ساختمانی متوقف شد؛ اما سازندگان بدون توجه به دعاوی مطروحه به ساخت و ساز ادامه داده و در نتیجه هم‌اکنون ساختمان به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

مسأله واگذاری زمین با هدف احداث کاربری غیرانتفاعی، تغییر تدریجی کاربری از غیرانتفاعی به انتفاعی و اخذ مجوز ساخت‌وساز از شهرداری روشی متداول برای زمین‌خواری بوده است که با رسانه‌ای شدن برخی از این موارد و دادگاهی شدن آن حکم قلع‌ و قمع صادر شده اما اغلب روند ساخت‌وساز متوقف نشده است. در مواردی هم نظیر برج هرمزان حکم دادگاه ابطال شده و ساخت‌وساز ادامه دارد.

همچنین بخوانید:  نگاهی جامعه‌شناختی به کولبران در پژوهشگاه علوم انسانی

 

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗