skip to Main Content
مردم آجم هدایای امام جمعه دیشموک را رد کردند
جامعه کیوسک

مردم آجم هدایای امام جمعه دیشموک را رد کردند

هفته گذشته علی اکبر راوند امام جمعه موقت دیشموک در استان کهگیلویه و بویر احمد به همراه چند مسئول دیگر به منطقه آجم رفتند. آنها با خود یک بسته قند، دو بسته ماکارونی و دو بسته سویا بردند که میان مردم توزیع کنند، اما مردم به عنوان اعتراض از گرفتن هدایا امتناع کردند. کاروان مسئولان نیز به جای دلجویی از مردم اقلام خوراکی را در کیسه‌ای نایلونی گذاشته و در کنار جاده رها کردند و رفتند.

روز بعد از سفر این کاروان، تیم پزشکی شبکه بهداشت کهگیلویه نیز به آجم سفر می کند و بنا به گفته پزشک این تیم، روستانشینان حاضر به مداوای خود نمی‌شوند و تاکید می‌کنند که آنان هیچ خدماتی از بخش دیشموک کهگیلویه را نمی‌پذیرند. نگرانی‌ها و نارضایتی‌ها به اندازه‌ای در این منطقه بالا گرفته که در زمان سفر کاروان امام جمعه موقت، آنان اجازه باز کردن در‌های مرکز بهداشت را هم به بهورز نداده و تاکید می‌کنند اگر درهای مرکز بهداشت به روی کاروان امام جمعه باز شود شیشه‌های در و پنجره مرکز بهداشت را خواهند شکست.

اهالی آجم قصد دارند حوزه استحفاظی خود را از کهگیلویه بزرگ جدا کرده تا بتوانند با الحاق به بویراحمد، مشکلات‌شان را کمتر کنند.

علیداد شعبان‌زاده بهورز آجم با بیان اینکه مردم آجم از نبود امکانات اولیه رفاهی، بیکاری، بهداشت و درمان به‌شدت نگران هستند، می‌گوید «عوض صدقه برای ما جاده و مدرسه بسازند. متاسفانه وضعیت محور ارتباطی این منطقه به‌ گونه‌ای است که  یک زن باردار برای زایمان باید  ساعت‌ها مسیر پر از خطر را طی کند  تا به بیمارستان برسد که در برخی اوقات امکان  از بین رفتن مادر یا نوزاد  به‌دلیل نبود امکانات اولیه رفاهی وجود دارد».

همچنین بخوانید:  خودمراقبتی راه‌حل مشکلات سلامت جامعه نیست

محمدمراد آفتابی‌، دهیار آجم، هم در ادامه از نبود آب شرب مناسب، قطعی‌های مکرر برق، خرابی کامل محور ارتباطی، نبود امکانات بهداشتی، ورزشی و سایر امکانات اولیه رفاهی گله‌مند بوده و می‌گوید «هیچ خدماتی به مردم و حتی عشایر داده نمی‌شود و دام‌های ما به‌دلیل واکسینه نشدن دچار تلفات فراوانی می‌شوند».

لحاک کرمی یکی از فرهنگیان منطقه هم درباره وضعیت آجم گفته «در این منطقه مدرسه استاندارد وجود ندارد و این موضوع یکی از دلایل اصلی مهاجرت مردم آجم است. این منطقه سردسیری است و اگر تا شهریور ماه امسال محور ارتباطی آنان زیرسازی نشود با اولین بارش‌ها شاهد قطع این محور بطور کامل خواهیم بود. وضعیت بهداشتی آجم نیز افتضاح است. مردم از آب آشامیدنی سالم دراین منطقه بی‌بهره‌اند و به‌دلیل نبود امکانات اولیه بهداشتی گاهی شاهد مرگ عزیزانمان هم بوده‌ایم».

یک نظر
  1. وقتی صد سال هست که در ایران بدون نظر مردم، تقسیمات کشوری انجام میدن همین میشه
    تو موضوع کازرون هم همین بود ولی هیشکی توجه نکرد که درسته دعوا قومی نیست ولی دعوا بین مردم و حکومت نیست. در واقع بین دو بخش از مردمه که یک سری میخوان شهرستان جدا باشن تا امکانات بیشتر باشه (نماینده کازرون با این وعده انتخاب شده بود) ولی یه عده نمیخوان
    موضوع آستارا رو هم برداشتن برای سواستفاده خودشون قومی کردن
    در حالی که من از وقتی بچه بودم این موضوع بوده…یه عده مخالف و یه عده موافق بودن…موافقا هم بیشتر دلایلشون اقتصادی بود تا قومی…میگفتن رشت انزلی رو داره و به آستارا نمیرسه در حالی که آستارا هم راه دریایی، هم راه زمینی داره و هم از طریق فرودگاه اردبیل راه هوایی داره و …
    این ره که آقایان میرند به هیچستان هست که در نهایت مردم مقابل هم قرار میگیرن و قربانی میشن

    http://ensani.ir/fa/article/328219/%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%82%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%DB%8C-%D9%BE%D9%87%D9%84%D9%88%DB%8C

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗