skip to Main Content
ارتش توییتری آمازون در مقابل منتقدان
کیوسک

ارتش توییتری آمازون در مقابل منتقدان

عصر چهارشنبه، تعدادی از کارمندان آمازون موسوم به سفیر FC” دوباره آغاز به توئیت  کردن در مورد لذت کار  در آمازون کردند.

این کاربران مدعی شده‌اند که وقتی نظرات مردم درباره شرایط انبارهای آمازون را شنیدند تصمیم گرفته‌اند که تجربه دسته‌اولشان از کار کردن در آمازون را در اختیار دیگران بگذارند.

تمام افرادی که توییت می‌کنند از کارمندان انبار آمازون و یا نمایندگان واحد روابط عمومی هستند. یکی از کاربران به نام هانا توییت کرده: منهم از افسردگی رنج می‌برم و زمانی بود که دوست داشتم استعفا بدهم؛ اما متوجه شدم که مشکل از من است نه از آمازون. آدم‌هایی هستند که من می‌توانستم با آن‌ها حرف بزنم اما نزدم. در حال حاضر برای گذراندن شب‌ها همکارهای فوق‌العاده‌ای دارم که همراهم هستند.

کارمند دیگری به نام رافائل در مقابل اتهام اینکه کاربرانی که از آمازون حمایت می‌کنند ربات هستند گفت: عجیب است که فکر کنی یک ربات افکار آدم‌ها را طراحی می‌کند. من درواقع یکی از کارمندهای بخش انتخاب کالا هستم و شانس این را داشتم که به‌عنوان سفیر انتخاب شوم.

سخنگوی آمازون، لیندلی کمپل به رسانه‌ها گفت اینکه به مردم آموزش دهیم که فضای واقعی آمازون چگونه است کار درستی است و بخش بزرگی از این کار را سفیران FC انجام می‌دهند به همراه برنامه بازدید از انبار که برای مخاطبان تدارک دیده‌ایم.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای ارتقای چهره برند چیز تازه‌ای نیست اما آمازون از کارمندانش برای این امر استفاده می‌کند. چیزی که در دنیای تبلیغات به روابط عمومی سیاه شناخته می‌شود. استفاده از کارمندان برای توضیح شرایط خوب کار در آمازون بخشی از کمپین روابط عمومی برای از بین بردن اتحادیه‌ها و بازنویسی داستان از جانب کارگران است.

همچنین بخوانید:  بچه­‌مایه‌­دارهای اینستاگرام چه فرقی با اشراف اروپا در تابلوها دارند؟

آمازون با قیمتی نزدیک به یک تریلیون دلار یکی از قدرتمندترین شرکت‌های جهان است. در انبارهای آمازون تمام کارهای یک کارگر ثبت می‌شود. چیزهایی مانند تعداد بسته‌بندی در روز و یا زمان استراحت و مرخصی. این اطلاعات برای ایجاد رقابت در بین کارگرها استفاده می‌شود و آن‌ها را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد.
. این شرکت همیشه به دنبال راه‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر است – اخیراً آمازون اختراع مچ‌بندهای برای ردیابی کارکنان ثبت کرده که می‌توانند بر حرکات کارگران نظارت داشته باشند و هنگامی که تشخیص می‌دهد کارگر بی‌حرکت است و یا کم‌کاری می‌کند، با لرزش به آن‌ها هشدار دهد. پیش از این نیز آمازون از راه‌های مشابهی برای کنترل فعالیت فیزیکی کارگران انبار استفاده کرده است. آمازون عملکرد کارگران را با یکدیگر مقایسه کرده و کسی که کمتر کار کرده است اخراج می‌شود. براساس تحقیقات نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۱۵، یک مدیر سابق منابع انسانی آمازون این فرهنگ را داروینیسم هدفمند» خوانده است. جنبشی که این روزها علیه آمازون راه افتاده از اروپا تا آمریکا از مردم می‌خواهد که به شرایط غیرانسانی کارگران در یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان نگاه کرده و به آن اعتراض کنند.

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗