skip to Main Content
«سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور حداقل‌ کمک به آنهاست»
جامعه کیوسک

«سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور حداقل‌ کمک به آنهاست»

منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) در گفت‌وگو با ایلنا گفته درباره سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی در کنکور در جامعه «کمی بزرگنمایی» شده است و «برخی در کشور اغلب به دنبال این هستند که در موارد مختلف ایرادها و اشکالاتی پیدا کنند.» غلامی می‌گوید «این سهمیه در واقع حداقل کمک به فرزندان اعضای هیات علمی است که در دانشگاه قبول می‌شوند.»

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تعداد این جابه‌جایی را ناچیز دانسته و گفته در سال گذشته تنها ۱۵۰۰ دانشجو از این امتیاز استفاده کردند و ۶۰۰ نفر از این تعداد تغییر رشته داشته‌اند. فرزندان اساتید هیات‌علمی در کشور می‌توانند با استفاده از سهمیه دانشگاه مورد نظر و یا رشته خود را تغییر دهند.

این امتیاز در حالیست که در سال جاری کف دریافتی اعضای هیئت علمی دو برابر کف دریافتی کارمندان دولت بوده است. کف پرداختی اعضای هیئت علمی ۳ میلیون و ۶۰۵ هزارتومان و بالاترین دریافتی خالص را افرادی با حقوق ماهیانه ۲۰ میلیون و ۴۳۵ هزارتومان خواهند داشت. به علاوه، اعضای هیئت علمی می‌توانند بابت راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع مختلف نیز دریافتی‌های قابل توجهی داشته باشند.

این سهمیه‌بندی آموزشی لزوما نسبتی با کاهش تبعیض به نفع گروه‌ها و اقشار دارای محرومیت و عدالت آموزشی ندارد و چه بسا در جهت عکس آن عمل می‌کند.

امسال در میان ۴۰ نفر اول کنکور سراسری، ۱۹ دانش‌آموز اهل تهران‌ بوده‌اند و از این میان ۶۶ درصد در مدارس غیردولتی و نمونه دولتی و ۳۳ درصد در مدارس سمپاد درس خوانده‌اند. همچنین بیش از ۹۰ درصد نفرات برتر شهرستان‌ها، سمپادی بوده‌اند.

همچنین بخوانید:  اخراج ۵۰۰ نفر از دانشکده پزشکی دانشگاه آمریکایی بیروت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗