skip to Main Content
آیا دونالد ترامپ می‌خواهد گرینلند را بخرد؟
سیاست کیوسک

آیا دونالد ترامپ می‌خواهد گرینلند را بخرد؟

بلومبرگ گزارش داده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علاقه‌مند است گرینلند را از دانمارک خریداری کند. دانمارک اما ظاهرا علاقه‌ای به فروش این جزیره بزرگ (۲.۲ میلیون کیلومتر مربع) و استراتژیک که در میان اروپا و آمریکای شمالی واقع شده ندارد.

بنا به این گزارش ترامپ که در حدود دو هفته دیگر در بازدیدی رسمی به دانمارک سفر می‌کند از تیم حقوقی کاخ سفید خواسته ابعاد حقوقی این معامله را بررسی کنند. گرینلند ۸۰ درصد پوشیده از یخ است و تنها حدود ۵۶ هزار جمعیت دارد اما میزبان پایگاه نظامی توله، شمالی‌ترین پایگاه نظامی آمریکا است.

یکی از اعضای بلوک حاکم سبز و سرخ که دولت دانمارک را در اختیار دارد با اعلام این که گرینلند فروشی نیست گفته شاید بهتر باشد آمریکا برای داشتن پایگاه نظامی‌ که تاکنون به رایگان در اختیارش بوده اجاره بدهد.

دولت آمریکا سابقه خرید بخش‌های مختلف و اضافه کردن آن به قلمروی خود را دارد. آلاسکا، لوییزیانا از معروف‌ترین این خریدها هستند. آمریکا آخرین بار بعد از جنگ جهانی دوم تلاش کرد گرینلند را از دانمارک به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار خریداری کند که این پیشنهاد از سوی دانمارک رد شد.

با افزایش رقابت‌های قدرتهای جهانی، کشورهای قدرمند سعی در گسترش قلمرو خود از طریق حضور نظامی، قراردادهای تجاری و یا خرید بخش‌هایی از قلمروهای دیگر کشورها دارند.

 

 

همچنین بخوانید:  چرا دونالد ترامپ هرگز شکست را نمی‌پذیرد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗