skip to Main Content
بازداشت لیوبوف سوبول، فعال برجسته اپوزیسیون روسیه پیش از شرکت در تظاهرات
سیاست کیوسک

بازداشت لیوبوف سوبول، فعال برجسته اپوزیسیون روسیه پیش از شرکت در تظاهرات

شنبه گذشته، نزدیک به هزار و سیصد معترض در یکی از بزرگ‌ترین اعتراضات سال‌های اخیر در مسکو بازداشت شدند. پلیس روسیه شنبه ۳ آگوست نیز نزدیک به هفتصد نفر از جمله لیوبوف سوبول فعال سیاسی را به دلیل حضور در اعتراضات دستگیر کرد.
انتخابات شورای شهر مسکو قرار است در هشت سپتامبر برگزار شود؛ اما دولت به تعدادی از کاندیداهای مستقل و یا مخالف دولت اجازه شرکت در انتخابات را نمی‌دهد. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات خواستار برگزاری انتخاباتی آزاد هستند. معترضین روز شنبه ۳ آگوست بار دیگر به خیابان‌های پایتخت روسیه آمدند تا به محرومیت برخی از نامزدهای مستقل و اپوزیسیون برای انتخابات آینده شورای شهر اعتراض کنند. با این‌حال پلیس ضد شورش تظاهرکنندگان را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار داده و تعداد زیادی از آن‌ها را بازداشت کرد. خانم لیوبوف سوبول که اکنون در اعتصاب غذا به سر می‌برد در پیامی صوتی بلافاصله پس از بازداشتش مردم را به شرکت در تجمعات دعوت کرد. خانم لیوبوف در مسیر رسیدن به محل تجمع توسط پلیس دستگیر شده است. الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه و منتقد سرسخت رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین و حزب حاکم روسیه نیز پس از اعلام فراخوان تظاهرات در مسکو بازداشت شد.
هرچند بسیاری از بازداشت‌شدگان هفته قبل و دیروز پس از زمان کوتاهی آزاد شدند، اما پلیس برای ده نفر از بازداشتی‌ها اتهام «برهم زدن نظم عمومی» که مجازاتش ۱۵ سال است در نظر گرفته است؛ پلیس همچنین تهدید کرده است که میان بازداشت‌شدگان به جستجوی کسانی که از سربازی فرار کرده‌اند خواهد پرداخت.
شرکت‌کنندگان در تظاهرات با شعارهای «روسیه آزاد خواهد شد»، «پوتین یک دزد است» و «روسیه بدون پوتین»، اعتراضشان به تصمیم دولت و نارضایتی‌شان از عملکرد پوتین را اعلام کردند.
رهبر مخالفان پیش از تظاهرات گفته بود «ما مقامات این کشور که متشکل از کلاه‌بردار و سارقان هستند را وادار خواهیم کرد تا نظر میلیون‌ها شهروند که به پوتین رای ندادند را در نظر بگیرند.»
در اوایل سال جاری بیش از هزار و دویست نفر در سراسر روسیه در جریان اعتراضات علیه تحلیف ولادیمیر پوتین برای چهارمین دوره ریاست جمهوری دستگیر شدند. مخالفان پوتین می‌گویند او بیشتر یک تزار است تا یک رهبر. همچنین روز شنبه، کمیته تحقیق روسیه اعلام کرد که تحقیقاتی درباره پول‌شویی در بنیاد مبارزه با فساد که توسط الکسی ناوالنی اداره می‌شود آغاز خواهد شد.

همچنین بخوانید:  چانه‌زنی بر سر تفکیک مزد کارگران مجرد از متاهل
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗