skip to Main Content
هشت استان دچار ناامنی غذایی‌اند
جامعه کیوسک

هشت استان دچار ناامنی غذایی‌اند

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اعلام کرده هشت استان کشور با ناامنی غذایی روبرو هستند؛ به‌ویژه استان‌های محروم که شامل سیستان‌ و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، هرمزگان، خوزستان، کرمان، استان خراسان جنوبی و.. می‌شود.

به گفته زهرا عبداللهی این استان‌ها از نظر کیفیت و فراوانی مواد غذایی کمبود ویژه‌ای دارند؛ «از نمودهای سوءتغذیه یا کمبود مواد غذایی در این استان‌ها می‌توان به سوءتغذیه کودکان، کمبود ریزمغذی‌ها مانند کمبود آهن که منجر به کم‌خونی می‌شود و همچنین کمبود روی اشاره کرد که به نسبت استان‌های دیگر با کسری بالاتری در سبد غذائی جمعیت این مناطق مواجه هستیم».

وی بیکاری، درآمد پایین، خشکسالی و کم‌آبی، فقر و کم‌سوادی را از دلایل این وضعیت دانسته و گفته «با بالارفتن قدرت خرید، مردم امنیت غذایی بالاتری خواهند داشت».

بر اساس گزارش مرکز آمار از نرخ تورم منتهی به تیر ۹۸، نرخ گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها نسبت به تیر سال قبل ۷۱/۹ درصد افزایش یافته است. در این میان نرخ گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آنها ۷۷ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۷۶/۴ درصد، ماهی‌ها و صدف داران ۸۱/۳ درصد، شیر، پنیر و تخم مرغ ۴۵/۲ درصد، روغن‌ها و چربی‌ها ۴۵/۶ درصد، میوه و خشکبار ۸۲/۵ درصد و سبزیجات ۷۵/۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین بخوانید:  چانه‌زنی بر سر تفکیک مزد کارگران مجرد از متاهل
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗