skip to Main Content
دریافت آگهی دولتی، یک‌سال پس از تعطیلی روزنامه
کیوسک

دریافت آگهی دولتی، یک‌سال پس از تعطیلی روزنامه

به گزارش باشگاه روزنامه‌نگاران ایران، روزنامه همبستگی که در ۲۷ تیرماه سال گذشته تعطیل شده، همچنان در حال دریافت آگهی دولتی بوده است. 

طبق جدولی که این خبرگزاری از طریق وبسایت معاونت مطبوعاتی، در دسترس عموم قرار داده است، روزنامه همبستگی از تاریخ ۲۱ آبان‌ماه تا ۳۰ تیرماه ۱۳۹۸ همچنان در حال دریافت آگهی دولتی برای انتشار بوده است. این درحالی است که به گزارش خبرگزاری ایسنا، در تاریخ ۲۷ تیرماه، مشکلات اقتصادی به ویژه بحران کاغذ که تبدیل به بحرانی فراگیر در مطبوعات ایران شده است، دلیل اصلی عدم انتشار این روزنامه بوده است.

اما آیا بحران اقتصادی مطبوعات محدود به نشر کاغذی است؟ خبرگزاری ایرنا، امروز از پلمپ شدن دانشکده‌ خبری وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی با شکایت بنیاد مستضعفان، خبر داده است. این شکایت به دلیل عدم پرداخت عقب افتاده‌ی اجاره‌ این ساختمان به بنیاد مستضغفان است. 

مطبوعات ایران در ماه‌های اخیر به کرات از بحران‌های اقتصادی و کمبود کاغذ با عنوان نگرانی‌ای یاد کرده است که حتی ممکن است منجر به تغییرات اساسی‌ای در صنعت نشر کاغذی روزنامه‌ها به شیوه‌ای که تا به امروز می‌شناسیم، شود. خبرگزاری‌های مختلف به دنبال چاره‌ برای برون‌کرد از این شرایط پیشنهادهای مختلف از «اعطای یارانه‌ی دولتی» تا «پیوستن به صنعت بورس» را مطرح کرده‌اند. اما در شرایطی که سیستم اقتصادی مطبوعات از شفافیت کافی بهره‌مند نیست،  آسیب‌های محتمل راه‌حل‌هایی از این دست بر مطبوعات چه خواهد بود؟

 

همچنین بخوانید:  بیکاری ۲۵ نفر با توقیف روزنامه جهان صنعت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗