skip to Main Content
پولی شدن پارکینگ کتابخانه ملی، غیرقانونی است
جامعه عمومی فرهنگ کیوسک

پولی شدن پارکینگ کتابخانه ملی، غیرقانونی است

کتابخانه ملی که در اراضی عباس‌آباد واقع شده است از اردیبهشت تصمیم گرفته از شهروندان و اعضای کتابخانه جهت ورود وجه (ورودی) دریافت کند. این در حالی است که بلوار کتابخانه ملی از یکسو به بزرگراه حقانی و از سوی دیگر به اتوبان همت متصل بوده و گاهی جهت کاهش بار ترافیکی این دو محور کاربرد دارد. مخالفان این طرح می‌گویند که دریافت عوارض نیازمند اخذ مصوبه قانونی توسط نهاد شهرداری است و برای اخذ وجه از خودروها (پارکینگ)، باید ارزش‌افزوده‌ای در محوطه اختصاصی ایجاد شود و فرآیند نگهداری و پذیرش مسئولیت خودروها نیز در مقابل این وجه پذیرفته شود.
پیش از این نیز شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد با ساخت عظیم‌ترین پارکینگ طبقاتی در جوار کتابخانه ملی باعث نشست زمین حدفاصل فی‌مابین و معبر عمومی کتابخانه ملی گردید. سوء مدیریت این شرکت در اجرای تکالیف قانونی مبنی بر حسن نظارت، حسن بهره‌برداری و ایجاد مدیریت یکپارچه در این اراضی باعث نارضایتی اعضای کتابخانه شده است.

در سند راهبردی توسعه اراضی عباس‌آباد مورخ ۸۴/۱۲/۱۵، ؛ مالکیت عمومی این اراضی این‌گونه توصیف شده است ؛ « کلیه اراضی، اسناد و حقوق مترتبه بر آن‌ها و یا ناشی از آن‌ها ؛ به عنوان سرمایه عمومی شهر تهران می‌باشد.» این در حالی است که کتابخانه ملی تنها به کسانی که مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر دارند اجازه ورود می‌دهد و دسترسی به این سرمایه عمومی برای تمام شهروندان ممکن نیست.

همچنین بخوانید:  آموزش و پرورش را دیگرگونه بنگریم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗