skip to Main Content
«دولت از نوسان‌های ارزی کسب درآمد می‌کند»
اقتصاد کیوسک

«دولت از نوسان‌های ارزی کسب درآمد می‌کند»

یک فعال کارگری می‌گوید «دولتِ وابسته به قوانین بازارِ به اصطلاح آزاد، برای کسب درآمد به ایجاد نوسان در بازار ارز می‌پردازد تا نقدینگی بیشتر در اختیار داشته باشد و متاسفانه این شیوه برایش تبدیل به یک منبع درآمد شده است». به گفته ناصر آقاجری این سیاست‌های اقتصادی، موجب تورم نجومی و سقوط ارزش پول کشور شده است و بازنشستگان و خانواده‌هایشان را به روز سیاه انداخته است.

وی از «اجرای سیاست‌های تحمیلی صندوق بین‌المللی پول» در کشور انتقاد کرده و گفته «دولت و مسئولانِ فرادستی، هنوز به‌دنبال کاربری کردن مناسبات اقتصادی تعدیل ساختاری و خصوصی‌سازی هستند؛ همان مناسباتی که ۳۰ سال است هر روز بیشتر جامعه را در بحرانی شدیدتر فرومی‌برد». به گفته ناصر آقاجری «اعتراض‌های پیگیر بازنشستگان به سیاست‌های کلان اقتصادی، این مناسبات و اصول حاکم بر آن را نشانه رفته است».

این فعال کارگری نسبت به «زمین خوردن» صندوق‌های بازنشستگی هشدار داده و می‌گوید «صندوق‌ها تنها مایملک بارزش نیروی کار- چه شاغل و چه بازنشسته- هستند و اگر این صندوق‌ها بیش از این زمین بخورند، حیات طبقه کارگر به مخاطره می‌افتد؛ به همین دلیل شاغلان و بازنشستگان بایستی با اتحاد و کنشگریِ همبسته از طریق تشکل‌های مستقل، از موجودیت مستقل صندوق‌ها دفاع کنند».

همچنین بخوانید:  هزاران دانش‌آموز اهوازی در کانکس درس می‌خوانند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗