skip to Main Content
خلیل‌آبادی: سهم‌دهی شهردار تهران به جناح‌های سیاسی در انتصاب‌ مدیران
جامعه کیوسک

خلیل‌آبادی: سهم‌دهی شهردار تهران به جناح‌های سیاسی در انتصاب‌ مدیران

حرف و حدیث‌ها درباره انتصاب‌های شهردار تهران که در آن نام آقازاده‌ها، بازنشستگان و بستگان اعضای شورای شهر در آن دیده می‌شود همچنان ادامه دارد. حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران درباره اینگونه انتصاب‌ها گفته «آقای نجفی آدم تیزهوشی است، بعضی از سهم‌خواهی‌ها را مدیریت می‌کند. ضرب‌المثلی هست با این مفهوم که من زیر بار زور نمی‌روم اما اگر طرف پرزور باشد، ناچارم زیر بار حرف زور بروم.»

به گفته این عضو شورای شهر «شهردار تهران ارزیابی می‌کند که اگر قرار باشد مصلحتی فدا شود، برای اداره شهر است، حالا ممکن است کسی هم سهمی بخواهد. اگر ببیند آسیبی نمی‌زند، آن را قبول می‌کند و به مصلحت تن می‌دهد اما درصورتی که او اصولی را زیر پا بگذارد و در سهم‌خواهی‌ها حقوق مردم پایمال شود، ما از او گله و انتقاد می‌کنیم.»

او همچنین اضافه کرده «کلا سهم‌خواهی و زیاده‌خواهی در مملکت ما مرسوم است و حتی از سوی اصلاح‌طلبان هم مطرح است.» خلیل‌آبادی تلحویا گفته شهردار تهران به حرف اعضای شورا توجه نمی‌کند و « بعضی از انتصاب‌ها که مورد اعتراض اعضای شورا هم واقع شده ناشی از رویکرد غیرحساسی است که ایشان نسبت به شورا دارد. وقتی با هم گفت‌و‌گو نمی‌کنیم، نشست‌هایمان کم است و به حرف‌های هم دقت نمی‌کنیم اعضای شورا ناراحت می‌شوند.»

انتصاب‌های عجیب شهردار تهران که با شعارهای پیشین او درباره شایسته‌سالاری، درنظر گرفتن مصلحت شهر و اجتناب از سهم‌دهی در تناقض است، نشان می‌دهد رایزنی‌های پشت‌پرده جناح‌های سیاسی و اقتصادی با شهردار تهران همچنان یکی از موثرترین عوامل انتخاب مدیران شهر است و از این منظر در همچنان بر همان پاشنه قبل می‌چرخد.

همچنین بخوانید:  «جغرافیای ایران در مرز فروپاشی است»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗