skip to Main Content
برخی دانشگاه‌ها «بودجه تامین دارو» را صرف خرید زمین و تجهیز ساختمان‌هایشان کردند
جامعه کیوسک

برخی دانشگاه‌ها «بودجه تامین دارو» را صرف خرید زمین و تجهیز ساختمان‌هایشان کردند

مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو گفت: برخی دانشگاه‌ها در گذشته بودجه دارو را برای تامین هزینه‌های دیگر از قبیل خرید تجهیزات پزشکی، خرید زمین و توسعه دانشگاه‌ها یا تجهیز کردن ساختمان‌هایشان صرف کردند، که این موجب شد، مطالبات انباشته شود.

به گفته علی رزازان «برخی دانشگاه‌ها زمانی که بودجه دریافت کردند و بنا بود این بودجه‌ها را صرف مخارج داروئی کنند و پول شرکت‌ها را بدهند، بودجه دارو را برای تامین هزینه‌های دیگر صرف کردند. این بودجه صرف مخارجی از قبیل خرید تجهیزات پزشکی، خرید زمین و توسعه دانشگاه‌ها یا تجهیز کردن ساختمان‌هایشان شد که این موجب شد، مطالبات شرکت‌ها از دانشگاه‌ها زیاد شود.»

او یادآور شد: دستورالعمل‌های اجرائی دانشگاه‌ها به این گونه است که سفارش دهنده و تامین‌کننده دارو معاونت غذا و دارو است، اما کسی که باید پول را در دانشگاه‌های علوم پزشکی به ازای این خریدها پرداخت کند، معاونت پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشکی است. در واقع معاونت غذا و دارو، دارو را سفارش می‌دهد تا دارو تامین بشود و کمبود وجود نداشته باشد، ولی از آن طرف تامین بودجه از سوی پشتیبانی دانشگاه‌ها درست انجام نمی‌شود، زیرا معاونت پشتیبانی باید توسعه دانشگاه و حقوق‌ها و… را هم در دستور کارشان قرار بدهند.

همچنین بخوانید:  باز هم زدند، باز هم خراب کردند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗