skip to Main Content
حمایت ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل از کار کودکان
جامعه کیوسک

حمایت ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل از کار کودکان

ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل از کار کردن کودکان حمایت کرد و گفت: «من از هشت سالگی کار می‌کردم و حالا به اینجا رسیده‌ام…»

این گفته‌های ژائیر بولسونارو درباره کار کودکان، افکار عمومی برزیلی را به شدت تکان داد. ژائیر بولسونارو در برنامه هفتگی خود که از طریق فیسبوک پخش می‌شود گفت: «ببینید، من از ٩ یا ١٠ سالگی در مزرعه کار کردم و روشن است که به ضررم تمام نشد… امروزه وقتی یک بچه ٩ یا ١٠ ساله جایی کار می‌کند، بلافاصله کسانی علیه “کار اجباری” یا “کار کودکان” به اصطلاح افشاگری می‌کنند. اما اگر بچه‌ها بروند و کراک (ماده مخدر) مصرف کنند، هیچکس چیزی نمی‌گوید.» بولسونارو افزود: «کار برای مرد و زن عزت می‌آورد، ربطی به سن و سال ندارد.»

یک روز بعد از این سخنان، او طی مراسمی دولتی بار دیگر تأکید کرد: «من از هشت سالگی در مزارع ذرت می‌کاشتم و موز می‌چیدم و به موازات آن درس می‌خواندم و امروز می‌بینید که چه هستم و به کجا رسیده‌ام؛ این حرف‌ها عوامفریبی نیست، حقیقت است.»

سخنان بولسونارو موجی از واکنش‌ها را در شبکه‌های اجتماعی همراه داشت. یک نماینده جناح چپ و از مخالفان رئیس جمهوری نوشته است که این سخنان، «بهترین انگیزه برای کار نکردن بچه‌هاست: هیچکس نمی‌خواهد مثل او بشود و اینهمه کینه و ناکارآمدی داشته باشد… جای کودکان در مدرسه است.»

مطابق قوانین برزیل، کار کودکان زیر شانزده سال ممنوع است، مگر در موارد آموزش حرفه‌ای که از ١۴ سالگی مجاز شناخته می‌شود.

در واکنش به انتقادهای بی‌شمار، بولسونارو در توئیتر خود نوشت: «چپی‌ها به من حمله می‌کنند، برای اینکه من از فرهنگ کار در سنین پایین دفاع می‌کنم. اگر روابط جنسی زودرس و استعمال مواد مخدر را تبلیغ می‌کردم، همه چپی‌ها از من حمایت می‌کردند.»

همچنین بخوانید:  «او» خود را در اختیار «وی» قرار داد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗