skip to Main Content
افزایش ۲۲ درصدی بلیت قطار
اقتصاد کیوسک

افزایش ۲۲ درصدی بلیت قطار

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکشنبه گذشته مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از اعمال افزایش متوسط ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار از روز ۱۹ خرداد خبر داده و گفته بود: بر اساس تصویب شورای‌عالی ترابری به‌طور متوسط قیمت قطارهای مسافری ۲۲ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم، به‌عنوان مثال هم‌اکنون قیمت هر صندلی قطار کوپه‌ای چهار نفره برای مسیر تهران-مشهد حدود ۱۲۵ هزار تا ۴۴۰ هزار تومان است. با اعمال رشد ۲۲ درصدی قیمت‌ها بهای هر صندلی قطار کوپه‌ای چهار نفره به ترتیب به حدود ۱۵۲ هزار تومان و ۵۳۶ هزار تومان افزایش می‌یابد. البته لازم به ذکر است بلیت‌های ارزان‌تری نیز در این مسیر وجود دارد که مربوط به قطارهای ۶ تخته و اتوبوسی (غیر از قطارهای تندرو) است.

طی سال‌های اخیر قطار یکی از وسایل حمل‌ونقلی بوده که بیشتر از سوی اقشار کم درآمد جامعه مورد استفاده قرار گرفته است. به نظر می‌رسد با افزایش قیمت‌ها که یکی از دلایل آن عدم حمایت‌های یارانه‌ای دولت است، سفرهای ریلی از سبد این خانوارها خارج خواهد شد و به همان اندازه نیز تقاضا برای حمل‌ونقل جاده‌ای افزایش خواهد یافت. مسئله‌ای که به‌طور قطع هزینه‌های بالایی را در مباحث مربوط به مصرف سوخت، تلفات جانی و مالی ناشی از تصادفات رانندگی و … به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.

همچنین بخوانید:  برای تأخیر پروازها به مسافران خسارت پرداخت می‌شود
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗