skip to Main Content
ساخت ۹ میلیون واحد مسکونی بدون اسکلت در ایران
جامعه کیوسک

ساخت ۹ میلیون واحد مسکونی بدون اسکلت در ایران

دبیر کارگروه ملی زلزله وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده در کشور بالغ بر ۹ میلیون واحد مسکونی بدون اسکلت ساخته شده است.

علی بیت‌اللهی گفت براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی ساخت هرگونه تأسیسات شهری، برج‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز ستادی و فرماندهی بر روی این پهنه‌ها با جدیت پیگیری می‌شود. هرگونه ساخت و ساز در حریم گسل‌های معین شده در کشور قطعاً در درازمدت ما را با مخاطرت عظیمی مواجه خواهد کرد که سیل اخیر در کشور این واقعیت را به وضوح نشان داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار انتشار فراخوان طرح‌های اسکان اضطراری به منظور استفاده کمتر از کانکس و چادر در زمان وقوع بحران و حوادث غیرمترقبه شد و افزود: در حال حاضر استفاده از کانکس در زمان وقوع حوادثی از قبیل زلزله و سیل به منظور اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان توجیه ندارد و امیدواریم وزارت راه و شهرسازی و شورای فنی استان‌ها نسبت به جایگزین‌سازی این کانکس‌ها با طرح‌های جدید و مدرن اقدام کند.

این درحالی است که مروری بر کارنامه دولتی‌ها در زلزله کرمانشاه نشان داده وزارت راه و شهرسازی بدترین عملکرد را در بازسازی مناطق‌ زلزله‌زده دارد.

همچنین بخوانید:  فرونشست زمین در تهران ۹۰برابر استانداردهاست
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗