skip to Main Content
رقابت طالبان و نیروهای رسمی در افغانستان بر سر تعداد کشته‌ها
سیاست کیوسک

رقابت طالبان و نیروهای رسمی در افغانستان بر سر تعداد کشته‌ها

گزارش تازه سازمان ملل می‌گوید تعداد کسانی که در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ در افغانستان به دست نیروهای طرفدار حکومت و حامیان آمریکاییشان کشته‌ شده‌اند از قربانیان طالبان هم بیشتر است.

حملات هوایی نیروهای آمریکا مسبب کشته‌شدن ۱۴۰ نفر در سه ماه گذشته بوده است. گفته می‌شود دلیل کشته‌شدن شهروندان افغانستانی استفاده نیروهای نظامی از آنها به عنوان سپر انسانی و به کارگیری خانه‌های آنها در درگیری‌های مسلحانه است.در سه ماه بهمن تا فروردین امسال ۵۸۱ نفر در خلال درگیری‌های افغانستان کشته و ۱۱۹۲ نفر زخمی شده‌اند. از این میان ۳۰۵ نفر توسط نیروهای طرفدار دولت و ۲۲۷ نفر از سوی مخالفان کشته شده‌اند.

این گزارش اما در زمانی ویژه در بی‌بی‌سی، گاردین و دیگر رسانه‌های خبری منتشر شده‌ است. در حال حاضر مذاکراتی تحت عنوان مذاکرات صلح در افغانستان در جریان بوده و طالبان به عنوان نیرویی رسمی و سازمان‌یافته در حال بازگشت به عرصه سیاسی این کشور است. چند ماه پیش نیز نمایندگان طالبان و آمریکا مذاکراتی در این راستا داشته‌اند. بدین‌ترتیب به نظر می‌رسد روند عادی‌سازی حضور و عملکرد این گروه سیاسی به طرق مختلف در حال وقوع باشد. این درحالی‌ست که بهانه سال‌ها جنگ و حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان حاکمیت رژیم طالبان در این کشور بود.

همچنین بخوانید:  جهان بدون نفت: رویای دیگران و کابوس ما
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗