skip to Main Content
بهتر بود وزارت بهداشت تیم‌های بحران را تشکیل می‌داد
جامعه کیوسک

بهتر بود وزارت بهداشت تیم‌های بحران را تشکیل می‌داد

در پی بارش باران و جاری شدن سیل در اکثر نقاط کشور و از جمله شهر شیراز، ساکنان این شهر دچار خسارات جانی و مالی بسیار شدند. در این گونه مواقع و به علت اهمیت ویژه‌ زمان در ارائه خدمات به حادثه دیدگان، سرعت عمل نیروهای امدادی اهمیت دو چندانی می‌یابد. از این رو‌ هیات مدیره نظام پرستاری شیراز با تشکیل تیم بحران اقدامات مناسبی را برای یاری رساندن به ساکنین مناطق آسیب دیده انجام داد.

محسن حاتمی عضو هیات مدیره نظام پرستاری شیراز با ارائه گزارش از عملکرد این هیات مدیره در حادثه سیل اخیر، گفت: روز ۷ فروردین ماه و در نخستین ساعات وقوع سیل، با خبر شدیم که سیل به منطقه فقیرنشین سعدیه خسارات زیادی وارد آورده است. در شرایطی که به علت تعطیلات نوروزی دسترسی چندانی به مسئولین و‌ دانشگاه علوم پزشکی نداشتیم با اطلاع رسانی در فضای مجازی اقدام به دعوت از همکاران و ‌نیز جمع‌آوری کمک‌های مردمی در زمینه دارو و لوازم بهداشتی کردیم.

عضو هیات مدیره نظام پرستاری شیراز در ادامه تصریح کرد: در طی این روزها و در حین خدمت رسانی به همشهریان چند نکته برجسته وجود داشت که بایستی به آنها پرداخته شود. اولین موضوع این بود که انتظار می‌رفت تشکیل تیم‌های بحران بر عهده وزارت بهداشت باشد و این وزارتخانه بایستی اقدام به این کار نماید نه اینکه یک ان جی او مانند هیات مدیره نظام پرستاری شیراز با حداقل امکانات و با هزینه‌های شخصی اقدام به این کار کرده و در حداقل زمان ممکن ۳۰۰-۴۰۰ خانواده ساکن در این مناطق را پوشش دهد.

همچنین بخوانید:  لگد قهرمان به بساط دروغ و بی‌عدالتی

حاتمی ادامه داد: در این مراجعات متوجه شدیم که برخی از این خانواده‌ها از اولیه‌ترین خدمات بهداشتی درمانی نیز محرومند و وقوع سیل بهانه‌ای شد تا شرایط این هم‌وطنان و همشهریان برای ما روشن شود. مانند مادر بارداری که در طول ۶ ماه بارداری حتی یک‌بار هم توسط پزشک عمومی ویزیت نشده بود. بنابراین وزارت بهداشت بایستی به این موضوع که مطمئناً در مورد مناطق بسیاری از کشور صدق می‌کند توجه ویژه داشته باشد.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗