skip to Main Content
برای تامین سلامت روان سیل‌زدگان پیام «امیدواری» بفرستیم
زمین عمومی کیوسک

توصیه «جدی» معاون دفتر سلامت وزارت بهداشت

برای تامین سلامت روان سیل‌زدگان پیام «امیدواری» بفرستیم

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت برای تامین سلامت روان سیل‌زدگان یک راهکار «اساسی» مطرح کرده، او می‌گوید: «توصیه جدی من به مردم این است، پیام‌های امیدوارکننده‌ای در فضای مجازی دست به دست کنند، مانند اینکه نیروهای امداد رسیدند یا خدمات ارائه می‌دهند یا راه و  جاده باز شده است.»

به گفته علی اسدی، «مسئول رفع نیازهای اولیه مردم وزارت بهداشت نیست. وزارت بهداشت وظیفه دارد، کمک کند تا مردم بتوانند مشکلات روانی‌شان را مدیریت کنند.» معاون دفتر سلامت وزارت بهداشت می‌گوید: « اینکه از لحاظ روانی مردم اوضاعشان چه خواهد شد، قسمتی از آن به تامین امنیت زندگی و نیازهای اولیه‌شان مربوط است. افرادی هم که زندگی آنان تامین است، اما دچار ترس و دلهره شده‌اند، با خدمات و مداخلات روانی که توسط کارشناسان دریافت می‌کنند به آن‌ها کمک می‌شود تا سطح تاب‌آوری‌شان افزایش یابد.» او درباره اقدامات وزارت بهداشت برای تامین سلامت روانی مردم در مناطق سیل‌زده گفته: « در حال حاضر اگر فردی دچار عصبانیت، اضطراب و دلشوره باشد و یا حتی علائمی از افسردگی داشته باشد، کاملا طبیعی است. کمکی که به آنها داده می‌شود این است که به آن‌ها می‌گویند، اگر حالتان خوب نیست و شرایط این‌گونه است، کاملا طبیعی است.»

معاون دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت همچنین گفته است: «سلامت روان بسیار مورد توجه است و احساس همدلی مردم در همه نقاط کشور با افراد آسیب دیده مهم است، هر کسی به هر نحوی حتی با ارسال یک پیام آرامبخش می‌تواند خدمتی را ارائه کند.» و صحبت خود را این‌گونه تکمیل کرده: «مردم پیام‌های امیدوارکننده‌ای در فضای مجازی دست به دست کنند مانند اینکه نیروهای امداد رسیدند یا خدمات ارائه می‌دهند یا راه و جاده باز شده. این پیام‌ها اگر به مردم برسد، حالشان بهتر می‌شود. انتشار تصاویر شدت سیل و آسیب وارده بر منطقه، هیچ کمکی نمی‌کند بلکه عوارض بدتری هم دارد.»

همچنین بخوانید:  آلودگی هوا؛ چهارمین عامل مرگ و میر زودرس در جهان

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗