skip to Main Content
افزایش خشونت علیه زنان همزمان با تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌
جامعه کیوسک

افزایش خشونت علیه زنان همزمان با تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌

دبیر سیاست محیط‌ زیست در مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری گفت: متاسفانه بسیاری در جهان نسبت به موضوع خطر تغییرات اقلیمی از منظر جنسیتی توجه ندارند، تغییرات اقلیمی برای کودکان و زنان خطرناک‌تر است.

به گفته محمد درویش: با وجود فشارها، سختی‌ها و دشواری‌هایی که زنان در زندگی دارند اما همچنان در جامعه از تنگناهای بیشتری رنج می‌برند و دچار تبعیض‌های جنسیتی فاحشی هستند. این تبعیض‌های جنسیتی به همراه برخی ویژگی‌های بدنی که وجود دارد موجب می‌شود تا نسبت به دشواری‌های اقلیمی، حوادث طبیعی و بلایایی که رخ می‌دهد، آسیب‌پذیرتر باشند.

درویش گفت: اخیرا توسط بخش توسعه سازمان ملل متحد گزارشی از ابعاد خطر تغییرات اقلیمی بر زنان و آسیب پذیری آنان منتشر شده است که براساس آن میزان آسیب‌پذیری زنان از فرآیند گرم شدن، طوفان‌های مهیب و فعل و انفعالاتی که منجر به حاصلخیزی خاک شده ۸۰ درصد بیشتر از مردان بوده است.

دبیر سیاست محیط‌زیست در مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری گفت: اخیرأ براساس تحقیقی در استان بوشهر و جنوب فارس انجام شده که همزمان با تشدید خشکسالی‌ها، فرآیند گرم شدن، ناپدید شدن تالاب‌ها، افت سطح آب زیرزمینی با پدیده‌ای به نام تشدید خشونت علیه زنان روبه‌رو هستیم.

وی اظهار کرد: طی یک دهه اخیر گزارش‌های متعددی در استان‌های جنوبی کشور منتشر می‌شود که نشان می‌دهد همزمان با تشدید خشکی در مناطق جنوبی کشور میزان خشونت علیه زنان و طلاق در حال افزایش است.

همچنین بخوانید:  زنان مهاجر افغان سخن می‌گویند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗