skip to Main Content
«لایحه سازمان نظام رسانه‌ای در پی نابودی روزنامه‌نگاری ایران است»
جامعه کیوسک

«لایحه سازمان نظام رسانه‌ای در پی نابودی روزنامه‌نگاری ایران است»

یک حقوقدان می‌گوید «لایحه سازمان نظام رسانه‌ای قابل اصلاح نیست؛ چرا که اساساً مشکل دارد و قصد دارد روزنامه‌نگاری ایران را از پایه از بین ببرد».

کامبیز نوروزی که در نشست تخصصی بررسی لایحه سازمان نظام رسانه‌ای حضور داشته، این لایحه را «شرم‌آور» توصیف کرده و گفته است «این طرح حیله‌های قانونی بالا دارد و آنقدر روزنامه‌نگار را خوار می‌کند که همراه داشتن خودکار و ریکوردر را برای او قانونی می‌سازد. این لایحه به حدی شرم‌آور است که دعوت خبرنگاران به نشست‌ها را نوعی لطف می‌داند. این لکه‌ی سیاهی در تاریخ مطبوعات ایران است».

وی در بخش دیگری از این نشست، برنامه دولت برای روزنامه‌نگاران را «شکست‌خورده» توصیف کرده و می‌گوید «روزنامه‌نگاری و مطبوعات ایران عملاً نابود شده است. زیرا از همه طرف بر آن فشار وارد است. دولت با همه نماینده‌هایش چه درکی از بحران‌های مطبوعاتی دارند؟ کسانی که این طرح را تنظیم کرده‌اند کسانی هستند که رسانه را بوق و روابط عمومی دولت می‌خواهند. بر اساس این طرح، دولت است که تعیین می‌کند چه کسی روزنامه‌نگار است و می‌خواهند آن را به یک شغل دولتی تبدیل کنند که یک امر شکست خورده است و باعث شکست مطبوعات دولتی و رسمی است».

حسن نمکدوست نیز که در این نشست حضور داشته گفته دولت را نمی‌توان به‌عنوان ناظری بی‌طرف در این زمینه پذیرفت؛ «در حال حاضر در جهانی که مخالف صدور مجوز برای روزنامه هستیم، می‌بینیم که روزنامه‌نگار شدن در ایران مجوز می‌خواهد. هیچ جای دنیا برای روزنامه‌نگار شدن مجوز نمی‌خواهند و داشتن کارت روزنامه‌نگاری الزامی نیست».

همچنین بخوانید:  در سال ۲۰۱۷، ۲۶۲ خبرنگار در جهان زندانی شدند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗