skip to Main Content
سازمان تامین اجتماعی انجمن‌های صنفی را بازی می‌دهد
جامعه کیوسک

سازمان تامین اجتماعی انجمن‌های صنفی را بازی می‌دهد

محمد باقری می‌گوید که از ابتدای امسال سازمان تامین اجتماعی هیچ سهیمه‌ بیمه‌‌ای برای کارگران ساختمانی این استان درنظر نگرفته است.

باقری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی باید هرچه سریعتر سهمیه ۴۲ هزار نفری که از سامانه بیمه کارگران ساختمانی حذف شده‌اند را به کارگران ساختمانی واقعی اختصاص دهد گفت: از ابتدای امسال سازمان تامین اجتماعی هیچ سهیمه‌ بیمه‌‌ای برای کارگران ساختمانی این استان درنظر نگرفته است.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی چند سال است که بر سر قضیه بیمه کارگران ساختمانی ما را بازی می‌دهد و با طرح مسائل حاشیه‌ای اذهان را از موضوعات اصلی منحرف می‌کند.

باقری با بیان اینکه در کل کشور حدود ۱۰۰ هزار کارگر ساختمانی متقاضی بهره‌مندی از خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی تاکنون بیمه شده‌اند و الباقی هم باید بیمه شوند. در نتیجه اگر این ۱۰۰ هزار نفر هم بیمه شوند، تعداد کل بیمه‌شدگان به حدود ۱ میلیون نفر می‌رسد.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با بیان اینکه نه سازمان تامین اجتماعی و نه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اعتراضات انجمن‌های صنفی در این مورد پاسخی نمی‌دهند، گفت: حول این موضوع نمایندگانی را به دیدار وزرای کار و مرحوم نوربخش فرستاده بودیم؛ اما همچنان کارگرانی وجود دارند که با وجودِ حذف سهمیه افراد غیرمرتبط، جایگزین نشده‌اند.

وی با اشاره به قانون بیمه کارگران ساختمانی که براساس آن ۷ درصد حق بیمه را کارگر پرداخت می‌کند و ۲۰ درصد سهم کارفرما از محل صدور پروانه ساختمان تامین می‌شود گفت: سازمان تامین اجتماعی در سال‌های ابتدایی وضع قانون از محل این ۲۰ درصد، میلیاردها تومان منابع داشت؛ اما احدی را بیمه نکرد

همچنین بخوانید:  جنگل‌های نارک گچساران چهار روز است که می‌سوزند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗