skip to Main Content
تهران را دوباره بوی گند برداشت
کیوسک

تهران را دوباره بوی گند برداشت

از دیروز تهران بوی نامطبوعی گرفته و تکرار هرساله انتشار این بو صدای اعتراض شهروندان ساکن تهران را بلند کرده است. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره شنیدن بوی نامطبوع در شهر تهران نوشته و شهرداری تهران را مسبب اصلی پیچیدن این بو می‌دانند.
رییس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری انتشار بوی نامطبوع در شهر تهران را به اژدهایی چند سر تشبیه کرده که هر سال، سر جدیدی به آن اضافه می‌شود و گفته است: «انتشار بوی نامطبوع در شهر تهران حاکی از یک معضل محیط‌زیستی نوپدید در شهر تهران است.» به گفته او گرچه از فاضلاب، گاز مرکاپتان، مرکز دفع پسماند آرادکوه و مازوت‌سوزی صنایع تاکنون به‌عنوان دلایل بوی نامطبوع در تهران سخن گفته شده ولی هنوز «پهلوانان شهر» موفق به هدف قرار گرفتن اژدها نشده‌اند.

حسینی میلانی تاکید کرده:« به شهرداری تهران تذکر می‌دهم یکی از معاونت‌های شهرداری به عنوان متولی اصلی پیگیری موضوع در شهرداری مشخص شود و به صورت شفاف و رسمی، نتایج پیگیری‌ها و پایش‌های سال گذشته منتشر و در اختیار افکارعمومی و مراکز تخصصی قرار گیرد و سازمان مدیریت پسماند نیز در اسرع وقت ایستگاه پایش کیفیت هوا و بو را در آرادکوه راه‌اندازی و گزارش رسمی از اقدامات انجام شده جهت بهبود فرآیندهای پردازش منتشر کند.» در کنار دلایل یادشده درباره منشا انتشار بوی نامطبوع در تهران، کارشناسان یکی از عوامل موثر را نیز ورود فاضلاب به کانال‌های سطحی در شهر می‌دانند. این در حالی است که حدود ۴۰۰ نقطه انفصال در شبکه فاضلاب تهران گزارش شده اما شرکت آب و فاضلاب تهران هیچ برنامه اجرایی برای رفع این مشکل تاکنون نداشته است.

همچنین بخوانید:  اعتراض به واگذاری وظایف نظارتی تامین اجتماعی به کارفرمایان

انتشار بوی نامطبوع در تهران برای چندمین سال متوالی است که اتفاق افتاده و هر سال مسئولان دلایلی را به‌عنوان منشا این بو عنوان کرده‌اند اما اقدامی برای رفع هیچ‌کدام از این منشا‌ها برداشته نشده است. 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗