skip to Main Content
قطب دام کشور در معرض آلودگی‌های صنایع مس
جامعه کیوسک

قطب دام کشور در معرض آلودگی‌های صنایع مس

حسین رضایی‌نژاد (نماینده شورای اسلامی شهرستان شهر بابک در شورای اسلامی استان کرمان) پیرامون تاثیر آلودگی صنایع مس منطقه بر تلفات دامی این شهرستان گفت: آلودگی از زمان تاسیس این واحدهای صنعتی در دهه ۸۰ به وجود آمده و یکسری تلفات دامی را به همراه داشته است. در کنار آن، مراتع و محیط زیست نیز تحت تاثیر قرار گرفته، اما متاسفانه، میزان آن برآورد نمی‌شود.

رضایی‌نژاد با بیان اینکه تاثیرات آلودگی‌ها روی دام‌ها مسجل شده، افزود: شرکت مس در اوایل ایجاد آلودگی‌ها و تلفات، زیر بار نمی‌رفت ولی بعدا پذیرفت که بخشی از خسارات را جبران نماید.

وی با اشاره به اینکه برخی شنیده‌ها حاکی از این است که شعاع آلودگی‌ها تا ۴۰ کیلومتر هم تعیین شده و به شهر هم می‌رسد، اظهار داشت: روستاها از این آلودگی‌ها بی‌نصیب نمانده‌اند. با این حال، میزان شعاع این آلودگی‌ها باید به‌صورت دقیق تعیین شود.

رضایی‌نژاد در خصوص جایگاه دامداری در شهر بابک گفت: در اینجا در حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار راس دام سبک وجود دارد و این شهر از گذشته به‌عنوان قطب دامی در استان و کشور مطرح بوده و محصولات دامی آن در شهرها و استان‌های همجوار خریداران بسیاری داشته است. همچنان نیز حیات اقتصادی بخش زیادی از مردم وابسته به کشاورزی و دامداری است. بخش زیادی از این دام‌های سبک در منطقه در معرض آلودگی زیست می‌کنند.

همچنین بخوانید:  در کارگاهِ خانه؛ زنان افغانستانی در ایران و کار مزدی خانگی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗