skip to Main Content
اعتراض چراغ روشنِ رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران
جامعه کیوسک

اعتراض چراغ روشنِ رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

شماری از رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران امروز چهارشنبه ۱۹ دی به نشانه اعتراض، چراغ اتوبوس‌هایشان را روشن نگه داشته‌اند؛ آنها نسبت به عدم پرداخت مطالبات مسکن، عدم بازنگری در طرح طبقه‌بندی مشاغل و هم‌چنین قطع و کم کردن مزایای مستمر اعتراض دارند. رانندگان می‌گویند بنابر مصوبه شورای مسکن شهرداری تهران قرار بوده «تسهیلات مسکن به رانندگان و کارگرانی که تسهیلات مسکن به ایشان تعلق نگرفته، پرداخت گردد» اما مدیریت شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی چند سال است که از اجرای این مصوبه طفره می‌روند.

آنها هم‌چنین خواستار بازنگری در طرح طبقه‌بندی مشاغل و افزایش حقوق کارگران هستند و می‌گویند این امر از سوی وزارت کار، شورای شهر و شهرداری تهران و هم‌چنین مدیریت شرکت واحد با وجود پیگیری‌های متعدد نادیده گرفته شده است؛ «مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی طی دو سال گذشته به مرور مزایای دریافتی کارگران و رانندگان زحمتکش شرکت واحد را قطع و یا از آن کاسته است. تا حدی که کارفرما حق بیمه رانندگان و کارگران واجد شرایط بازنشستگی را با تاخیر حدود ده ماهه پرداخت می‌کند و بازنشستگی این زحمتکشان با تاخیر صورت می‌گیرد. پس از بازنشستگی نیز پاداش پایان کار کارگران بازنشسته (حق سنوات) با تاخیر بیش از شش ماه پرداخت می گردد».

رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی می‌گویند «مدیریت این شرکت با فشار بر رانندگان می‌خواهد مانع از این اعتراض شود، اما تعدادی از رانندگان چراغ اتوبوس‌شان را روشن نگه داشته‌اند».

همچنین بخوانید:  «در برخی استان‌ها، خانواده‌ها دختران خود را می‌فروشند»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗