skip to Main Content
شفیعی کدکنی را «به‌دلیل همراه نداشتن کارت» به دانشگاه تهران راه ندادند
جامعه کیوسک

شفیعی کدکنی را «به‌دلیل همراه نداشتن کارت» به دانشگاه تهران راه ندادند

روز گذشته از ورود محمدرضا شفیعی کدکنی به دانشگاه تهران «به‌دلیل همراه نداشتن کارت پرسنلی» جلوگیری شده است. آن‌گونه که خبرگزاری ایلنا گزارش داده، این استاد دانشگاه تهران که راهی کلاس درس خود بود، با ممانعت انتظامات دانشگاه تهران نتوانسته وارد دانشگاه شود.

مدیریت روابط عمومی دانشگاه تهران ماجرا را به «نیروهایی بیرون از دانشگاه» مربوط دانسته و گفته «اتفاق خاصی نبوده است و این موضوع حل شده است. و البته ارتباطی با انتظامات دانشگاه تهران نداشته و تلاش‌ها برای عدم ورود ایشان به دانشگاه، بیشتر معطوف به نیروهایی بیرون از دانشگاه بود». وی اسمی از این نیروها نبرده است. مسئول حراست دانشگاه تهران نیز درباره راه ندادن شفیعی کدکنی به دانشگاه تهران گفته «اتفاق خاصی نبوده و نیازی به خبری شدن ندارد».

یکی از اساتید دانشگاه تهران در همین ارتباط به ایسنا گفته است «به دلیل تجمعاتی که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نواحی اطراف دانشگاه توسط دانشجویان در اعتراض به حادثه اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد انجام گرفته بود، نگهبانان تمام درهای ورودی دانشگاه تهران با لحن و برخوردی سخت‌گیرانه با مراجعان برخورد می‌کردند که از جمله آن‌ها من و استادان دیگر بودیم. شفیعی کدکنی برای حضور در کلاسش همانند هر سه‌شنبه با اتومبیلی که او را به دانشگاه می‌رساند با همراهانش می‌خواست از ورودی خیابان قدس وارد دانشگاه شود. آن‌طور که در پیگیری موضوع به من گفته شد، بعد از مدتی طولانی‌ که ایشان سعی در تلاش و هماهنگی برای ورود به دانشگاه داشتند، در نهایت به همراهان‌شان اجازه‌ ورود داده نشده و ایشان که از این وضعیت ناراحت می‌شود، آن‌جا را ترک می‌کند. دانشجویان هم پس از مدت زیادی انتظار در کلاس مطلع می‌شوند که استاد نتوانسته به دانشگاه وارد شود».

همچنین بخوانید:  بازخوانیِ نمایشگاهِ هنرمندِ اسپانیایی، چهارده سال بعد از مرگ‎اش

دانشگاه تهران نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده «روز سه‌شنبه ۱۱ دی ماه در اطراف دانشگاه تجمعات و ناآرامی‌هایی وجود داشته که به تبع آن نیروهای انتظامات دانشگاه تهران موظف بوده‌اند ورود و خروج افراد را دقیق‌تر بررسی و کنترل نمایند. از این رو به دلیل ازدحامی که در ورودی‌های مختلف دانشگاه وجود داشته است، استاد شفیعی کدکنی احساس کرده‌اند که امکان ورود ایشان به دانشگاه فراهم نیست و از ورود به دانشگاه صرف‌نظر کرده و به کتاب فروشی‌های رو به روی دانشگاه برای انجام امور شخصی مراجعه می‌نمایند».

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗