skip to Main Content
«بیمارانی که پول ندارند در روستاها می‌مانند و می‌میرند»
جامعه کیوسک

«بیمارانی که پول ندارند در روستاها می‌مانند و می‌میرند»

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها درباره وضعیت شهر «پلان» و روستاهای اطراف آن گفته است «مردم روستاها توانایی مالی برای درمان و رفتن به شهرستان چابهار را ندارند و هنگام بیماری باید صبرکنند که یارانه‌شان واریز شود تا به درمانگاه شهر پلان مراجعه کنند؛ اگر شما فردای بعد از واریزی یارانه به این درمانگاه مراجعه کنید با سیلی از جمعیت مردم روبرو خواهید شد که جای بسی شرمندگی دارد».

شه‌بخش گرگیج اعلام کرده پروژه ساخت بیمارستان شهر پلان از ۲۸ سال پیش تاکنون سه بار کلنگ‌زنی شده، اما هنوز بلاتکلیف باقی مانده است؛ آخرین بار کلنگ آغاز به‌ کار این پروژه در سال ۹۴ به زمین کوبیده شده است. حدود ۲۰ هزار نفر از مردم روستاهای توابع شهر پلان تحت پوشش درمانگاه این شهرستان قرار دارند؛ این درمانگاه شبانه‌روزی نیست و فقط در طول روز خدمات درمانی ارائه می‌کند.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها درباره شرایط روستاهای اطراف چابهار نیز گفته «مردم روستاهای چابهار توان مالی رفتن به بیمارستان چابهار را ندارند چرا که برای روند درمانشان هزینه رفت و آمد و جای اسکان می‌خواهند. بیمارانی که وضعیت اضطراری دارند باید از روی ناچاری با توجه به تمامی مشکلاتی که دارند به بیمارستان چابهار بروند؛ البته افرادی نیز هستند که از روی ناچاری و نداشتن پول باید در روستاها بمانند و بمیرند».

همچنین بخوانید:  برگزاری نشست منع کار کودک به یاد احد و صمد
یک نظر
  1. خب برای چه باید مردم شریف و کودکان بیگناه این منطقه در رنج، فقر، سوءتغذیه و عدم وجود بهداشت دارو باشند؟ چگونه میتوان کمک کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗