skip to Main Content
اعتراضات سراسری در سودان بالا گرفت
سیاست کیوسک

اعتراضات سراسری در سودان بالا گرفت

اعتراضات سودان از دیروز (دوشنبه) وارد فاز جدیدی شد. پزشکان سودانی با اعلام اعتصاب سراسری به تظاهرات پیوسته‌اند.

اعتراضات سودان بعد از شش روز هم‌چنان ادامه دارد و پزشکان روز یک‌شنبه اعلام کردند که از دوشنبه با اعلام اعتصاب سراسری به اعتراضات می‌پیوندند.

در پنج روز نخست این اعتراضات، از چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، حداقل ۱۲ نفر به دست پلیس کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند. این تظاهرات که از شهر‌های حاشیه‌ی خارطوم شروع شده بود حال به خارطوم و سایر شهر‌های سودان تسری پیدا کرده است. حکومت سودان وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و نانوایی‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز خرید به محاصره‌ی پلیس ضد شورش درآمده‌اند.

به گفته‌ی برخی از منابع خبری، این تظاهرات در پی تورم ۷۰ درصدی در طی یک سال (قیمت دلار دو برابر شده‌ است) و افزایش قیمت‌ها و تصمیم دولت برای افزایش قیمت نان و سوخت (سه برابر) آغاز شده است. هرچند که برخی دیگر از منابع خبری انگیزه‌ی این تظاهرات را محدود به این مسائل نمی‌دانند و معتقدند این اعتراضات اعلام نارضایتی مردمی از قریب سه دهه حکومت عمر البشیر است.

پزشکان اولین صنفی هستند که به صورت سازماندهی شده اعلام اعتصاب کرده‌اند. در بیانیه‌ی این اتحادیه‌ی پزشکان آمده تا زمین‌گیر شدن دولت به اعتصاب خود ادامه می‌دهند ولی به درمان فوریت‌های پزشکی ادامه خواهند داد.

قطر اولین کشور لیگ عربی‌ست که حمایت خود را از عمرالبشیر اعلام کرد.

در اکانت‌های توییتری زیر می‌توانید اخبار اعتراضات سودان را دنبال کنید:

https://twitter.com/taggy_

https://twitter.com/girifna

@hiba_morgan

https://twitter.com/ikushkush

https://twitter.com/ReemWrites

 

همچنین بخوانید:  درخواست از دادستانی برای توقف آبیاری مزارع با فاضلاب
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗