skip to Main Content
«گزارش مقدار فلزات سنگین در محصولات غذایی محرمانه است»
زمین کیوسک

«گزارش مقدار فلزات سنگین در محصولات غذایی محرمانه است»

مدیر دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید نمونه‌برداری‌ها از محصولات کشاورزی در نقاط مختلف کشور نشان می‌دهد «سموم و فلزات سنگین باقیمانده در محصولات غذایی بیش از حد استاندارد و نگران‌کننده است؛ چون این گزارشات پراکنده و محرمانه است، من اطلاعات دقیقی از جزییات آن ندارم». وی دلیل عمده ابتلا به سرطان را فلزات سنگین باقیمانده در مواد غذایی دانسته که ناشی از سموم دفع آفات است.

علی مریدی از وضعیت کشاورزی در کشور انتقاد کرده و گفته «به‌دلیل مصرف بی‌رویه کود و سموم در حوزه کشاورزی اکولوژیک و پایدار وضعیت مناسبی نداریم. بررسی آماری بین الگوی غذایی و باقیمانده مواد خطرناک در محصولات غذایی خیلی جدی گرفته نشده است درحالی‌که باید مطالعات گسترده‌ای در این زمینه صورت گیرد. به هر حال آلودگی خاک علیرغم غیرقابل مشاهده بودن می‌تواند به شدت خطرناک باشد».

فرسایش خاک و آلودگی خاک جزو تهدیدات اصلی در محیط زیست ایران به‌شمار می‌آیند. میزان فرسایش خاک در ایران حدود ۱۶/۷ تن در هکتار است و برخی کارشناسان، ایران را رتبه نخست فرسایش خاک در جهان می‌دانند. تشکیل هر ۱ سانتی‌متر خاک تقریبا به ۱۰۰ سال زمان نیاز دارد.

همچنین بخوانید:  کارگران هپکو پیش می‌روند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗