skip to Main Content
افزایش ۲۰ درصدی میزان اعتیاد تا سال ۱۴۰۴
جامعه کیوسک

افزایش ۲۰ درصدی میزان اعتیاد تا سال ۱۴۰۴

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر می‌گوید میزان اعتیاد در ایران تا سال ۱۴۰۴ حدود ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و تعداد مصرف‌کنندگان مواد مخدر از دو میلیون و هشتصد هزار نفر به سه میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر خواهد رسید. به گفته وی ایران در زمینه مصرف مواد مخدر از اوایل دهه هشتاد تاکنون سیر صعودی خود را ادامه داده است.

این آمار در شرایطی اعلام می‌شود که رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران دو سال پیش گفته بود چهار میلیون نفر در ایران اعتیاد دارند. در همان سال وزیر کشور تعداد معتادان کشور را یک و نیم میلیون نفر اعلام کرده بود و نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها نیز گفته بود «آمار واقعی معتادان ما ۳ میلیون نفر نیست، این آمار بیش از ۸/۵ میلیون نفر است».

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر «افزایش حضور زنان در بازارها و کمرنگ شدن حضور آنان در نظام خانواده» را در کنار «بیکاری، کاهش سطح تعاملات در خانواده‌ها، بی‌ثباتی اقتصادی در کشور و افزایش نابرابری‌های اقتصادی» از دلایل اصلی افزایش مصرف مواد مخدر در ایران اعلام کرده است.

به گفته حمید صرامی «اکنون جامه بدل به یک جامعه دو قطبی فقیر- ثروتمند تبدیل شده است. چون نظام اقتصادی چندان مطلوب کار نمی‌کند زمینه‌هایی چون پول‌شویی، به گسترش تجارت مواد مخدر دامن خواهد زد».

وزیر بهداشت پیش‌تر با اعتراف به اینکه ایران در زمینه مبارزه با اعتیاد موفق نبوده است، این وضعیت را ناشی از «سوء‌تدبیر و سوء‌رفتار مسئولان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی» دانسته بود.

همچنین بخوانید:  بررسی موسیقی مهاجران افغانستانی در موزه موسیقی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗