skip to Main Content
اهواز هنوز از نام احمد محمود خالی است
جامعه کیوسک

اهواز هنوز از نام احمد محمود خالی است

با گذشت یکسال از وعده ثبت خانه پدری احمد محمود و نامگذاری خیابان یا میدانی به نام این نویسنده مطرح، هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است و مسئولان شهری و فرهنگی اهواز حتی نتوانسته‌اند کوچه‌ای را به نام او مزین کنند.

سال گذشته محمدرضا ایزدی، نائب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز قول پیگیری این موضوع را در شورای شهر اهواز داد و گفت: «من از همین تریبون این قول را به اهل قلم می‌دهم که در صورت درخواست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پیگیر این موضوع در شورای شهر اهواز باشم و حتی این مساله مهم فرهنگی را در صحن علنی شورا مطرح کنم تا روند این کار در مدت کوتاهی انجام شود.»

دبیر اول شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به این موضوع که در سال ۹۶ این موضوع به فرجام مشخصی نرسید، گفت: ما در ماه‌های گذشته صحبتی را با علی اعطا، بردارزاده احمد محمود که اتفاقا عضو شورای شهر تهران است، انجام دادیم و قرار شد که او بیاید و صحبت کنیم تا تکلیف ملک پدری احمد محمود مشخص شود اما او هیچ وقت پیگیری نکرد و نیامد.

وی در ادامه گفت: نامگذاری مکانی در شهر اهواز به نام احمد محمود، حق اوست که نیاز به بودجه هم ندارد. من واقعا تا به حال روی این موضوع ورود نکرده‌ام؛ اما قطعا این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

مجتبی گهستونی، دبیر و سخنگو انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا درباره وضعیت منزل پدری احمد محمود گفت: اقداماتی در یک سال گذشته انجام نشده است اما زمزمه‌هایی شروع شده است که اداره مسکن، راه و شهرسازی تمایلی به این کار دارد و از ما لیست خانه‌های مشاهیر را گرفته است که ما نیز خانه احمد محمود و چند نفر دیگر را به آنها معرفی کرد‌ه‌ایم.

همچنین بخوانید:  بودجه‌ ۹۹ علیه آموزش در مناطق محروم و دوزبانه

وی ادامه داد: متاسفانه میراث فرهنگی بودجه مناسبی برای خرید خانه ندارد و من بعید می‌دانم که ما شاهد اتفاق خاصی در این حوزه باشیم. با شهردار هم درباره این موضوع صحبت کردیم اما فعلا حرکتی برای خرید خانه وجود ندارد.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗