skip to Main Content
پیشنهاد مبلغ بالای موسسات کنکور به رتبه‌های برتر برای تبلیغات دروغین
اقتصاد کیوسک

پیشنهاد مبلغ بالای موسسات کنکور به رتبه‌های برتر برای تبلیغات دروغین

وزیر آموزش و پرورش می‌گوید بعضی موسسات کنکور به برگزیدگان کنکور سراسری گفته‌اند این پول را بگیر و جلوی دوربین بگو کتاب‌های ما را خواندی و در آزمون‌های ما شرکت کرده‌ای.

بطحایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تعداد زیادی از مسئولان موافق کنکور نیستند اما حذف آن اتفاق نمی‌افتد و برای آن دلایل مختلفی بیان می‌شود از جمله مافیای کنکور، به ما بگویند مافیای کنکور چه کسانی هستند که تا این حد در تصمیم سازی مسئولان اثر دارند؟ افزود: تعریف بنده از مافیای کنکور افرادی که از منافع اقتصادی بهره می‌برند نیست و تعریف آن وسیع‌تر است. وقتی مسیریاددهی و یادگیری بچه‌ها را به نحوی تنظیم کردیم که بازار برای عده‌ای از افراد فراهم شود که به جای یادگیری مفهومی مهارت تست زنی را کار کنند چنین بازای به وجود می‌آید تا الان دو مکاتبه با اقای علی عسگری داشتم که صدا و سیما به ما کمک کند. وقتی در خیابان قدم می‌زنید و تمام بیلبوردها القا می‌کند که باید در این رقابت بدوید، این مسئله آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت را به باد فنا داده است، در دوره متوسطه دوم معلم نمی‌تواند با بچه‌ها درباره آسیب‌های اجتماعی صحبت کند، خانواده‌ها و بچه‌ها به او چنین اجاز‌ه‌ای را نمی‌دهند و می‌گویند می‌‌خواهیم بچه ما رتبه زیر هزار را در کنکور کسب کنند.

دو هفته پیش از این نیز مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از نقش برخی موسسات کنکور در جهت‌دهی به برنامه‌های آموزش و پرورش خبر داده بود.

 

 

همچنین بخوانید:  «امیدواریم چهره شهر از زباله‌گردها پاک شود»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗