skip to Main Content
رد و بدل‌شدن اتهام‌‌ها درباره مافیای ۸هزار میلیارد تومانی کنکور
جامعه کیوسک

رد و بدل‌شدن اتهام‌‌ها درباره مافیای ۸هزار میلیارد تومانی کنکور

رئیس سازمان سنجش کشور درباره مافیای کنکور و اینکه گفته می‌شود این مافیا سالانه هشت هزار میلیارد تومان درآمد دارد گفته این موضوع به سازمان سنجش ارتباطی ندارد.

به گفته ابراهیم خدایی، این سازمان در بودجه سال آینده ۱۲۸میلیارد تومان اعتبار دارد که ۷۵درصد آن هزینه برگزاری آزمون‌ها می‌شود و بقیه هم مخارج ۱۲۰هزار نفری است که با این سازمان همکاری می‌کنند.

او با اشاره به اینکه «مجوز موسسات کنکور یا مافیای کنکور را افراد دیگری صادر می‌کنند» گفته  حق نظارت و درآمد آنها را هم افراد دیگری می‌گیرند و سازمان سنجش هیچ همکاری با آنها ندارد. نقطه برش آموزش هر جا باشد این موسسات به همان سمت کشیده می‌شوند.

او همچنین گفته درباره اینکه رئیس دانشگاه آزاد طوری صحبت کرده که «انگار سازمان سنجش پشت این مسئله است» گفته در بحث تجمیع آزمون کنکور دانشگاه آزاد بیشتر منتفع شده و می‌توان گفت «دکتر رهبر و دانشگاه آزاد بیشتر از سازمان سنجش از آن مبلغ هشت هزار میلیارد مافیای کنکور» بهره مند شدند چراکه دانشگاه آزاد از داوطلبانش ۳۵هزار تومان برای ثبت‌نام کنکور دریافت می‌کند درحالیکه کنکور برگزار نمی‌کند و از همین راه ۳۵میلیارد تومان درآمد دارد.

رئیس دانشگاه آزاد چند روز پیش گفته بود کلاس‌های کنکور، برگزاری آزمون و مسائل این‌چنینی دارای هشت‌هزار‌ میلیارد تومان گردش مالی است و افرادی اجازه نمی‌دهند کنکور حذف شود. از سال ۸۶ موضوع حذف کنکور مطرح شده است اما همچنان به بهانه‌های مختلف این آزمون برگزار می‌شود. کالایی‌سازی آموزش سال‌هاست که در محیط‌های آموزشی ایران پیگیری می‌شود.

همچنین بخوانید:  «موج تازه‌ای از ایدز و بیماری‌های مقاربتی در راه است»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗