skip to Main Content
شهید العلم عکاس سرشناس بنگلادشی امروز در خانه‌اش بازداشت شد
جامعه فرهنگ کیوسک

شهید العلم عکاس سرشناس بنگلادشی امروز در خانه‌اش بازداشت شد

شهید العلم، فعال اجتماعی، عکاس و مدرس سرشناس بنگلادشی امروز در خانه‌اش در بنگلادش با خشونت بازداشت شد.

پلیس داکا اعلام کرد که شهید‌العلم برای ارائه توضیحات در ارتباط با پست فیس‌بوکش بازداشت شده است. شهیدالعلم چند ساعت قبل ویدیویی از تظاهرات دانشجویان و مصاحبه خودش با شبکه الجزیره را روی فیس‌بوکش منتشر کرده بود.

طبق ادعای شاهدان عینی و نگهبان ساختمان، حدود ۳۰ لباس شخصی برای بازداشت او به خانه‌اش هجوم برده‌اند. پس از آن‌که به زور شهید‌العلم را سوار ماشین کردند تمام فیلم‌های دوربین‌های امنیتی را با خود برده‌اند.

در تاریخ ۲۹ جولای ۲۰۱۸ پس از کشته شدن دو دانشجو در شهر داکا توسط یک اتوبوس که راننده‌اش گواهینامه نداشت‌، دانشجویان تظاهراتی برای امنیت جاده‌ها برگزار کردند. آن‌ها با بستن جاده‌ها از رانندگان درخواست مدارک قانونی کرده و از دولت خواستند که قوانین مرتبط با رانندگی را بازبینی کند. این تظاهرات دو روز قبل مورد حمله پلیس قرار گرفت و به خشونت کشیده شد.

شهید‌العلم عکاس مستند اجتماعی به نام بنگلادشی، سال‌ها در کنار عکاسی و آموزش به مبارزه با فقر و تبعیض پرداخته است.در دوران دانشجویی در لندن با جنبش‌های اجتماعی آشنا شد و به جنبش کارگری پیوست. او در سفرش به ایران گفت : «من عکاسی را نمی‌پرستم. از نظر من تا زمانی که بتواند مفید و تأثیرگذار باشد از آن استفاده می‌کنم و اگر فردا عکاسی دیگر مؤثر نباشد آن را کنار می‌گذارم و سراغ وسیله دیگری می‌روم که مؤثر باشد. این یک سلاح است که در این دنیای نابرابر از آن استفاده می‌کنیم.»

همچنین بخوانید:  برگزاری شب حسین شهیدی در خیابان ویلا
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗