skip to Main Content
۴۰ درصد از جمعیت شهری خوزستان حاشیه‌نشین‌اند
جامعه کیوسک

۴۰ درصد از جمعیت شهری خوزستان حاشیه‌نشین‌اند

به گفته خوزستان‌نیوز ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان خوزستان در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند، یعنی در حدود ۴۰ درصد جمعیت شهری این استان. همچنین، بنا بر آمار رسمی منتشرشده ۵۷ درصد واحدهای مسکونی در خوزستان اسکلت ناایمن دارند که منطقه منبع آب در اهواز بیشترین واحدهای مسکونی درخطر ریزش را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان می‌گوید: از مساحت کل استان نزدیک به ۱۳ هزار و ۴۱۷ هکتار نیازمند بازآفرینی بوده که بیشترین حجم آن مربوط به شهر اهواز است.
به گفته رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان رتبه دوم کشور در تعداد سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی را دارد. وی می‌گوید: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جابه‌جایی واحدهای مسکونی در خطر ریزش در استان نیاز است.
مهرماه سال گذشته براثر ریزش کوه در منطقه منبع آب اهواز تعدادی از شهروندان آسیب دیدند و چند نفر نیز جان خود را از دست دادند. همچنین در منطقه آل صافی اهواز برخی از منازل روی کوه‌های پرخطری قرار گرفته‌اند که احتمال ریزش آن‌ها پس از بارش باران وجود دارد. بنا بر آمار منتشر شده در منطقه کوی رمضان و منبع آب ۱۱.۵ هکتار پهنه‌های پرخطر شناسایی‌شده که ۴ هزار و ۹۰ نفر در قالب ۸۱۸ خانوار در این مناطق سکونت دارند. از این تعداد ۲۷۱ واحد در معرض ریزش سنگ، ۲۸۰ واحد در معرض ریزش کوه و ۳۳ واحد در منطقه برق فشارقوی قرار دارند.

 

همچنین بخوانید:  دولت پول و زمین بدهد، شهرداری مسکن استیجاری بسازد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗