skip to Main Content
سدهای شمیل و نیان هرمزگان تا ۲۰ روز آینده خشک می‌شوند
جامعه کیوسک

سدهای شمیل و نیان هرمزگان تا ۲۰ روز آینده خشک می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از خشک شدن کامل دو سد شمیل و نیان طی ۲۰ روز آینده خبر داد.

هوشنگ ملایی با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته اظهار داشت: سدهای استان هرمزگان که منابع تامین‌کننده آب شرب و هم‌چنین بخشی از آب کشاورزی استان از طریق آنها تامین می‌شود، در سال جاری با صدرصد کاهش رواناب روبرو بوده است.

وی افزود: تاکنون تقریبا هیچ منبع آبی وارد سدهای شمیل – نیان و سد استقلال میناب نشده است و هر آنچه در مخزن این سدها موجود است مربوط به سال‌های قبل است. آب سد استقلال در حال حاضر به پایین‌ترین سطح خود رسیده و طی روزهای آتی وارد حجم مرده می‌شود و انتقال ۲۰ درصدی آب شرب بندرعباس به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. آب سد نیان نیز به صورت کامل خشک شده است و هیچ آبی در مخزن این سد وجود ندارد و هم‌چنین پیش‌بینی می‌شود سد شمیل که در حال حاضر کمتر از ۵ میلیون متر مکعب آب دارد نیز طی ۲۰ روز آینده خشک شود و عملاً ما این دو سد را از لحاظ منابع آب‌های سطحی به صورت کامل از دست خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با بیان اینکه نزدیک به ۸۰ درصد نیاز آبی شهر بندرعباس از طریق منابع آبی دو سد شمیل – نیان تامین می‌شد گفت: در حال حاضر نیاز آبی شهرهای بندرعباس، خمیر و روستاهای مسیر از طریق منابع آبی سدهای شمیل و نیان تامین می‌شود.

نیاز آبی شهرهای بندرعباس، خمیر و روستاهای اطراف با جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفر ، ۲۱۰۰ لیتر بر ثانیه است.

همچنین بخوانید:  نقاشی رشته رشته شده بنکسی دوباره به نمایش گذاشته شد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗