skip to Main Content
نیمی از معادن زغال‌سنگ مازندران مسئول ایمنی ندارند
سیاست کیوسک

نیمی از معادن زغال‌سنگ مازندران مسئول ایمنی ندارند

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران اعلام کرده کارگران حدود نیمی از معادن این استان بدون حضور مسول فنی در این فضاها کار می‌کنند و حتی کپسول آتش‌نشانی برخی از معادن شارژ نمی‌شوند؛ «از ۱۱۷ معدن فعال در مازندران، فقط ۶۰ معدن دارای مسول فنی هستند». این در حالیست که وجود یک مسول فنی برای کنترل و نظارت ایمنی تجهیزات و فضای معادن ضروری است.

هادی حمیدیان دلیل این وضعیت را «درگیر بودن بهره‌برداران معادن با مسائل مالی» عنوان و وضعیت ایمنی و تجهیزات معادن زغال سنگ یکی از شرکت‌های بهره‌بردار استان مازندران را زیر شرایط مطلوب توصیف کرده است؛ «این شرکت بهره‌بردار پنج معدن زغال سنگ مازندران، علاوه بر قدیمی بودن تجهیزات استخراج، امکانات ایمنی و خود ایمنی کارگران را در معادنش ندارد. تا جایی که کپسول آتش‌نشانی معادن این شرکت شارژ نشده و مدتها از موعد شارژ آنها گذشته است. در برخی از این معادن بالغ بر ۲۰۰ کارگر کار می‌کنند و در صورت عدم توجه جدی و به موقع نسبت به این مساله، تکرار حادثه ناگوار معدن یورت دور از انتظار نیست.»

سال گذشته در انفجار معدن زمستان یورت ۴٣ کارگر کشته شدند و گزارش «کمیته حقیقت یاب» از این فاجعه، پس از گذشت بیش از یکسال هنوز منتشر نشده است. نعمت‌زاده وزیر صنعت سه روز پس از وقوع انفجار گفته بود «کمیته حقیقت‌یاب ظرف یک هفته علت اصلی حادثه را مشخص خواهد کرد». پس از انفجار در معدن یورت نیز بارها نسبت به شرایط ناایمن دیگر معادن کشور هشدار داده شده که به نظر بی‌نتیجه مانده است.

همچنین بخوانید:  فقط یک معدن از ۲۸۷معدن زنجان تجهیزات ایمنی دارد

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗