skip to Main Content
«وزارت نیرو خرید آب از شرکت‌های خصوصی را تضمین کند»
زمین کیوسک

«وزارت نیرو خرید آب از شرکت‌های خصوصی را تضمین کند»

نماینده مردم شیراز از وزارت نیرو خواسته با توجه به آمادگی سرمایه‌گذاران «بخش خصوصی»، «نسبت به خرید تضمینی آب از آنان تضمین لازم را بدهد تا کار عملیاتی شود و سرمایه‌گذار هم به‌صورت فاینانس سود حاصل را در مدت زمان مشابهی که در قرارداد  مشخص می‌شود، دریافت کند». وی نامی از این سرمایه‌گذاران «خصوصی» نبرده و توضیحی درباره طرح‌های پیشنهادی آنها ارائه نکرده است.

مسعود رضایی از جلسه مجمع نمایندگان استان فارس با وزیر نیرو خبر داده و گفته «تاکید ما این است که آب از خلیج فارس به این استان آورده شود که در مسیر انتقال، آب مناطق بوشهر و جنوب کشور هم تامین شود».

نماینده شیراز گفته مساله خشکسالی آب به بحران تبدیل شده است و ادامه این روال، برخی قسمت‌ها را با مسائل و چالش‌های اجتماعی مواجه خواهد کرد. رضایی درباره وضعیت استان فارس توضیح داده «بسیاری از مناطق روستایی حتی آب خوردن ندارند، در برخی مناطق منابعی دیده شده که آب ذخیره می‌شود تا بتوانند در طول روز از آنها استفاده کنند. قطعا در بسیاری از جاها ما قطعی آب داریم برخی جاها ممکن است یکی دو ساعت آب شرب داشته باشند زیرا در حال حاضر نیاز آب بیشتر از منابع آبی موجود است».

پروژه‌های انتقال آب از دریای خزر و خلیج فارس که به‌عنوان یکی از راهکارهای مقابله با بحران آب عنوان می‌شود، در سال‌های اخیر بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده است. بسیاری از فعالان محیط زیست نسبت به عواقب این پروژه‌ها هشدار داده‌اند و پروژه‌های انتقال آب را از عوامل تخریب محیط زیست و تشدید بحران آب در ایران دانسته‌اند؛ به‌رغم این هشدارها، توضیحات شفافی از جانب سازمان محیط زیست در خصوص امکان عملیاتی شدن چنین پروژه‌هایی ارائه نشده است.

همچنین بخوانید:  زمزمه اجاره مراتع کشور به قطری‌ها

به گفته محمود هاشمی رفسنجانی، اکبر هاشمی رفسنجانی اولین کسی بوده که ایده انتقال آب در ایران را مطرح کرده است.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗