skip to Main Content
سفارت آمریکا در بیت‌المقدس: درگیری در غزه پیش از افتتاحیه جنجالی
سیاست کیوسک

سفارت آمریکا در بیت‌المقدس: درگیری در غزه پیش از افتتاحیه جنجالی

مقامات فلسطینی می‌گویند در یکی از خون‌بارترین درگیری‌ هفته‌های گذشته، تا این لحظه ۱۸ فلسطینی در غزه توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند.
اسرائیل برای افتتاح سفارت آمریکا که امروز در ساعت ۴ بعدازظهر (به وقت اسرائیل) برگزار می‌شد هزاران نیروی نظامی در شهر مستقر کرده‌ است.
افتتاح سفارت آمریکا در شهر بیت‌المقدس اعتراضات بسیاری از جانب فلسطینیان در پی داشته است. آن‌ها این حرکت را حمایت مستقیم آمریکا از اسرائیل برای حکومت بر کل شهر می‌دانند. شهری که بخش شرقی آن هنوز در دست فلسطینیان است.
سران دولت آمریکا، از جمله ایوانکا ترامپ و همسرش امروز در مراسم افتتاح سفارت شرکت خواهند کرد.
تظاهرات بزرگی با عنوان «راه‌پیمایی بزرگ بازگشت» با هدف شکستن حصار مرزی در شش هفته گذشته برگزار شده است.
وزیر بهداشت حماس اعلام کرد در میان کشته‌شدگان روز دوشنبه (امروز) پسر چهارده‌ ساله‌ای نیز وجود دارد. و حدود ۹۰۰ نفر مجروح شده‌اند.
از آغاز این اعتراضات تا به امروز ۵۴ فلسطینی کشته و هزاران نفر مجروح شده‌اند.
موقعیت شهر بیت‌المقدس به قلب مناقشات اسرائیل-فلسطین باز می‌گردد. حکومت اسرائیل بر بیت‌المقدس به صورت بین‌المللی به رسمیت شناخته نمی‌شود و طبق توافقنامه صلح اسرائیل- فلسطین در سال ۱۹۹۳ وضعیت بیت‌المقدس در مراحل بعدی مذاکرات صلح مشخص خواهد شد.
اسرائیل از سال ۱۹۶۷ شرق بیت‌المقدس را اشغال کرده است. حکومت اسرائیل بر بیت‌المقدس که در دسامبر ۲۰۱۷ توسط دونالد ترامپ به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شد توسط مجامع بین‌المللی رسمیت ندارد.

همچنین بخوانید:  هجوم ریزگردهای داخلی به خوزستان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗