skip to Main Content
انتقاد‌ها مانع از اهدای دکترای افتخاری به کن لوچ نشد
کیوسک

انتقاد‌ها مانع از اهدای دکترای افتخاری به کن لوچ نشد

با وجود این که چارلز میشل نخست وزیر بلژیک کن لوچ را به دلیل یهودی‌ستیزی سرزنش کرده و اعلام کرده بود وی شایسته دریافت دکترای افتخاری نیست، دیروز پنجشنبه دانشگاه یو ال بی بروکسل به این کارگردان دکترای افتخاری اهدا کرد.

کن لوچ کارگردان نامدار بریتانیایی از کنفرانس مطبوعاتی پس از اهدای جایزه دکترا استفاده کرد تا باز هم از سیاست‌های اسرائیل انتقاد کند.

وی که همواره به عنوان یک حامی حقوق فلسطینی‌ها شناخته می‌شود در کنفرانس مطبوعاتی این جایزه تاکید کرد ضد یهودی نیست اما هرگز مدافع رژیم صهیونیستی نبوده است. این کارگردان که دو بار نخل طلای کن را برده است، گفت: معرفی من به عنوان ضدیهودی بودن، دلیش این است که من همواره از حقوق فلسطین‌ها دفاع کرده ام.

میشل که قبلا دانشجوی دانشگاه ULB بوده روز چهارشنبه اهدای جایزه به کن لوچ را غیرقابل قبول خوانده و گفته بود او یک ضد یهود است. رییس کنگره یهودیان اروپا هم به اهدای این جایزه اعتراض کرده و گفته بود او همواره با تاریخ هولوکاست بازی کرده است.

این دانشگاه تاکید کرده برای ساختن فیلم‌هایی مبارزه‌جویانه درباره مسایل اجتماعی و تلاش برای کارگران و مهاجران و بهبود بخشیدن به وضعیت آنها این جایزه را به کارگردان بریتانیایی اهدا می‌کند.

همچنین بخوانید:  بارش‌ها خطرات زیست‌محیطی جایگاه دفن زباله رشت را افزایش می‌دهد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗