skip to Main Content
«آب اهواز در بیشتر موارد قابل شرب نیست»
زمین کیوسک

«آب اهواز در بیشتر موارد قابل شرب نیست»

رئیس مرکز بهداشت خوزستان اعلام کرده «آب اهواز در بیشتر موارد برای شرب قابل استفاده نیست و مردم ناچار به استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی و شبکه‌های آب شیرین‌کن هستند، یا متأسفانه از خودروهای غیراستاندارد عرضه آب شیرین‌کن، آب تهیه می‌کنند». به گفته سلمان‌زاده، اهالی اهواز «در واقع هزینه آب سالم که وظیفه شرکت آب فاضلاب است را از جیب خود پرداخت می‌کنند». وی آب اهواز را از نظر کدورت، املاح سنگین، رنگ و طعم نیز دارای مشکل دانسته است و دلیل آن‌را عدم تصفیه کامل آب توسط شرکت آب و فاضلاب اهواز دانسته است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان هم‌چنین اعلام کرده «خوزستان پس از استان خراسان رضوی از لحاظ جمعیت حاشیه‌نشین، دومین استان کشور است و وضعیت جوی و خشکسالی‌های اخیر نیز موجب انتقال جمعیت از روستاها به شهرها شده است».

در شرایطی که مردم شهرهای مختلف خوزستان با معضل دستیابی به آب شرب سالم دست و پنجه نرم می‌کنند، پروژه‌های انتقال آب از سرچشمه‌های کارون کماکان در جریان است. اجرای طرح‌های انتقال آب به عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه محیط زیست و مدیریت آب، از بحران‌سازترین پروژه‌های زیست‌محیطی ایران است. به گفته محمود هاشمی رفسنجانی، ایده طرح‌های ویرانگر انتقال آب نخستین‌بار توسط اکبر هاشمی رفسنجانی در دولت موسوم به «سازندگی» مطرح و اجرا شده است.

همچنین بخوانید:  ‏درخواست تعطیلی دانشگاه‌ها تا تعطیلات نوروز
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗