skip to Main Content
اعتراض شدیدالحن عضو شورا به همکارانش برای تصویب طرح ترافیک جدید
جامعه کیوسک

اعتراض شدیدالحن عضو شورا به همکارانش برای تصویب طرح ترافیک جدید

طرح ترافیک جدید تهران با همه انتقادهایی که به آن شده بود در جلسه امروز (یکشنبه هشتم بهمن) شورای شهر تهران تصویب شد. اما همه اعضای شورا از این اتفاق راضی نبودند. الهام فخاری، از منتقدان جدی طرح جدید ترافیک گفته سطح شورا به رای‌دهندگی به طرح‌هایی که درباره جزئیات آن اطلاعی ندارند تنزل پیدا کرده است. او بعد از تصویب این طرح در اعتراض جلسه را ترک کرده است.

فخاری با اشاره به انتقادهای نهادهای دانشگاهی و کارشناسان به این طرح گفته طرح ترافیک جدید باید در سطح شورای شهر به نتیجه می‌رسید و بعد به شورای ترافیک می‌رفت، این شتابزدگی تاثیرات منفی و خطرناکی در پی دارد.

با این حال رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران مدعی شده رایزنی‌های گسترده‌ای برای تدوین این طرح انجام شده و وانت بارها و آژانس‌ها به دلیل آنکه اقتضای شغلی‌شان ورود به این طرح است تعیین تکلیف شده‌اند. محمد علیخانی گفته این طرح با همه اشکالاتی که دارد یک حرکت رو به جلو قلمداد می‌شود.

در طرح ترافیک قرار است بر اساس زمان حضور در طرح ترافیک و داشتن معاینه فنی خودروها عوارض پرداخت کنند. منتقدان این طرح می‌گویند این طرح نه تنها باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا نمی‌شود بلکه مزیتی برای اقشار ثروتمند ایجاد می‌کند که بیشتر از خودروی شخصی استفاده کنند. آنها همچنین می‌گویند این طرح در راستای گران‌سازی زندگی در تهران و تلاش برای مهاجرت معکوس از تهران است. موافقان اما می‌گویند این طرح ورود به محدوده طرح ترافیک را عادلانه‌تر می‌کند و از انحصار دارندگان مجوز ورود به طرح خارج می‌کند.

همچنین بخوانید:  مخالفت شورای شهر تهران با طرح صیانت از باغات
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗