skip to Main Content
اختلاف‌نظر درباره غافلگیرشدن یا نشدن شهرداری در برف
جامعه کیوسک

اختلاف‌نظر درباره غافلگیرشدن یا نشدن شهرداری در برف

شهروندان و برخی اعضای شورای شهر تهران از برف‌روبی‌نشدن خیابان‌های شهر ناراضی‌اند اما معاونان شهردار تهران می‌گویند همه خیابان‌های اصلی شهر بازند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران از جمله منتقدان به عملکرد شهرداری درباره برف‌روبی است. به نظر او شهرداری در این برف «غافلگیر» شده و با اینکه برف چاره‌ساز مشکلات زیست‌محیطی شهر است اما برای مدیریت تهران «مشکل‌ساز» شده.

به گفته این عضو شورای شهر پارسال ۳۳میلیارد تومان و امسال هم  ۳۰میلیارد تومان برای برف‌روبی شهر اختصاص داده شده و هر ساله هم هزینه برف‌روبی به پیمانکاران پرداخت می‌شود اما به‌رغم این پیش‌بینی‌ها بازهم شهرداری در برف غافلگیر می‌شود.

با این همه معاونان شهردار تهران با این عضو شورای شهر موافق نیستند و می‌گویند شهرداری وظایفش را به درستی انجام داده است. یکی از این معاونان، حجت‌اله میرزایی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری است که گفته با وجود بارش برف، همه معابر شهر باز است و شهرداری غافلگیر نشده است.

معاون امور مناطق شهردار تهران هم با گفته همکارش موافق است و اساسا موضوع غافلگیرشدن شهرداری را منکر می‌شود. حسن رباطی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته تمام شریان‌های اصلی باز است و به وسیله دوربین‌های کنترلی تحت پوشش است. او همچنین گفته پس از برف‌روبی معابر اصلی اولویت پاکسازی پیاده‌روهای اصلی شهر است تا برای شهروندان مشکلی ایجاد نشود.

در این میان محمدعلی نجفی، شهردار تهران هم از مردم و به‌ویژه جوانان خواسته به ماموران شهرداری برای تکاندن درختان از برف کمک کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی هم در گفتگو با ایسنا اعلام کرده آتش‌نشانان در ساعت‌های پس از بارش برف ۱۰۰عملیات انجام داده‌اند که بیشتر آنها مربوط به شکستگی درختان بر اثر سنگینی برف و سقوط آنها بوده است. به گفته جلال ملکی حدود ۶۰ مورد شکستگی و سقوط درخت و شاخه‌های آن اعلام شده بود که بعضی به روی خودروها که پارک بودند و دیوار منازل واژگون شده بود. او همچنین اعلام کرده در پی این حوادث مصدومیتی برای شهروندان ایجاد نشده است.

همچنین بخوانید:  چرا درباره یک تجاوز حرف زدم و درباره دیگری سکوت کردم؟

در همین حال دیشب اتوبان تهران کرج هم تبدیل به خوابگاه مسافران به سمت کرج شد. بر اساس تصاویر و ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بسیاری از کسانی که با خودرو به سمت کرج حرکت می‌کردند در برف گیر کردند و بر اساس این ویدیوها تا صبح امروز در خودروهای خود گرفتار شدند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗