skip to Main Content
ارائه پیشنهاد استفاده از آب‌های ژرف، دلیلی بر ورشکستگی آبی
زمین کیوسک

ارائه پیشنهاد استفاده از آب‌های ژرف، دلیلی بر ورشکستگی آبی

معاون اول رئیس دولت از دبیرخانه شورای عالی آب خواسته موضوع باروری ابرها و نیز استفاده از منابع آب ژرف را در دستور کار جلسات کمیته تخصصی شورا قرار دهد تا امکان تامین آب از اینگونه روش‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

اسحاق جهانگیری همچنین با اشاره به کاهش ۵۸ درصدی بارش کل کشور در بلندمدت و کاهش ۳۵ درصدی این شاخص نسبت به سال گذشته گفته با توجه به کاهش میزان بارش‌ها، باید برای مدیریت عرضه و تقاضای آب تصمیمات جدی اتخاذ کنیم و تدابیر ویژه‌ای برای مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت گرفته شود.

او از وزارت نیرو و سازمان هواشناسی کشور هم خواسته با اطلاع‌رسانی دقیق به مردم درباره کاهش بارش‌ها، آحاد جامعه را به مشارکت جدی در مدیریت مصرف آب و همکاری با دولت دعوت کنند.

درخواست‌های جهانگیری درباره مدیریت آب در حالی است که به گفته کارشناسان مهم‌ترین دلیل بحران آب در کشور مدیریت آن از طرف دولت است. سدسازی‌های بی‌رویه و پروژه‌های بدون مطالعه انتقال آب شرایط سختی برای ایران در زمینه آب ایجاد کرده است. بهره‌برداری از منابع آب‌های ژرف و باستانی که در لایه‌های بسیار زیرین زمین قرار دارند می‌تواند بحران آب را در ایران تشدید کند. استفاده از این منابع به ورشکستگی آبی کشور منجر می‌شود. آب‌های ژرف یا باستانی ذخایر استاتیکی‌اند که در سالیان متمادی ذخیره شده‌اند و در حقیقت متضمن حفظ و بقای منابع آب زیرزمینی هستند.

همچنین بخوانید:  اکران هم‌زمان فیلم‌های پیشین فرهادی با «فروشنده»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗