skip to Main Content
شناسایی ۵هزار ساختمان دولتی ناایمن در پایتخت
جامعه کیوسک

شناسایی ۵هزار ساختمان دولتی ناایمن در پایتخت

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشان و خدمات ایمنی شهر تهران گفته مردم و مدیران بالادستی و میانی به ایمنی باور ندارند و با اینکه حادثه‌ای مانند پلاسکو رخ داده اما مدیران همچنان در برابر ایمن‌سازی سازه‌ها مقاومت می‌کنند.

به گفته محمود قدیری پنج هزار ساختمان دولتی نا ایمن شناسایی شده ولی با این حال در رابطه با آنها هیچ اقدامی انجام نشده است.

او از بهانه‌گیری‌هایی مسئولان هم انتقاد کرده و گفته اینها می‌گویند فلان قدر بودجه نیاز است و ما این بودجه را نداریم. در حالی که اگر خودشان بخواهند کاری را انجام دهند از زیر سنگ هم که باشد بودجه را تامین می‌کنند. ولی اگر بخواهند کاری را انجام ندهند می‌گویند اعتبار نیست.

اغلب ساختمان‌ها در ایران بدون نظارت جدی ساخته می‌شوند و نظارت بر چگونگی ساخت به شدت فاسد است و حتی مهندسان ناظر و شهرداری‌ها در بسیاری موارد به ساختمان‌ها سرکشی نمی‌کنند. با اینکه یکی از وظایف دولت تامین امنیت جانی مردم است با این‌حال هیچ‌کدام از دولت‌ها به موضوعه امنیت ساختمان‌ها توجهی نمی‌کنند. تخریب ساختمان‌های مسکن مهر در کرمانشاه که ساخته دولت بود نمونه‌ای از توجه دولت‌ها به ایمنی ساختمان‌هاست.

همچنین بخوانید:  اراده سیاسی برای نجات جان کارگران وجود ندارد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗